A tanulás-tanítás folyamatának sajátosságai sport(os) nézőpontból
Mintacsoport (n=10) |
Baseline | T1 | F |
p | η2p | ||
M | SD | M |
SD | ||||
aktív megoldás | 50,05 |
7,29 | 59,93 |
10,09 | 24,510 |
0,001 | 0,73 |
agresszió | 8,60 |
3,51 | 3,45 |
2,09 | 47,825 |
<0,001 | 0,84 |
passzivitás | 14,58 |
1,89 | 15,73 |
1,88 | 1,786 |
0,214 | 0,17 |
segítségkérés |
9,50 | 2,12 |
8,90 | 3,44 |
0,987 | 0,346 |
0,10 |
egyéb | 5,93 |
4,02 | 8,70 |
5,81 | 2,377 |
0,158 | 0,21 |
Kontrollcsoport (n=3) |
Baseline | T1 | F |
p | η2p | ||
M | SD | M |
SD | ||||
aktív megoldás | 55,42 |
7,04 | 61,28 |
1,66 | 1,486 |
0,347 | 0,43 |
agresszió | 3,57 |
2,09 | 2,18 |
1,08 | 2,206 |
0,276 | 0,52 |
passzivitás | 16,17 |
1,33 | 17,38 |
3,45 | 0,976 |
0,427 | 0,33 |
segítségkérés |
10,14 | 1,80 |
8,84 | 2,27 |
7,041 | 0,118 |
0,78 |
egyéb | 9,03 |
4,38 | 8,63 |
3,32 | 0,033 |
0,872 | 0,02 |
Tartalomjegyzék
- A tanulás–tanítás folyamatának sajátosságai sport(os) nézőpontból
- Impresszum
- Bevezetés
- A tanulók kreativitásának változása pályakezdő testnevelő tanárok módszertani mentorprogramjának (MIP-NPET) eredményeként • Némethné Tóth Orsolya, H. Ekler Judit, Koltai Miklós, Pachner Orsolya
- A tanulók megküzdési stratégiáinak változása pályakezdő testnevelő tanárok módszertani mentorprogramjának (MIP-NPET) eredményeként • Koltai Miklós, Némethné Tóth Orsolya, Pachner Orsolya, H. Ekler Judit
- Career motivation research of physical education students • Enikő Tóth, Judit H. Ekler, László Tóth
- Elméleti alapok a női labdarúgás lehetséges motivációs tényezőinek vizsgálatához • Móczik Alexandra Cintia, Patakiné Bősze Júlia
- Az MKOSZ által akkreditált kosárlabda-akadémiák és az államilag elismert sportakadémiák rendszere • Lukács Anikó, Gősi Zsuzsanna
- 1. Bevezetés
- 2. Anyag és módszer
- 3. Eredmények
- 3.1. Első szövetségi akkreditációk
- 3.2. A szövetségi akkreditáció második hulláma
- 3.3. Az államilag elismert akadémia jogi hátterének kialakítása
- 3.4. A sportági módszertani központ jogi hátterének kialakítása
- 3.5. Sportági régiós alközpont létrehozása
- 3.6. Az államilag elismert kosárlabda-akadémiák
- 3.1. Első szövetségi akkreditációk
- 4. Következtetések
- 5. Felhasznált irodalom
- 1. Bevezetés
- Koordinációs képességek felmérése és a célzott mozgásterápia hatékonyságának vizsgálata alkoholbetegek körében • Laczkó Anna, Mayer Krisztina
- A pandémia hatása a Magyar Labdarúgó-szövetség szponzorációs bevételeire • Zsembery Norbert Ákos, Gősi Zsuzsanna
- Szerzőink
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2023
ISBN: 978 963 454 907 9
Az ELTE Egészségfejlesztési és Sporttudományi Intézete évek óta jelentet meg szakkönyveket, amelyek a sporttudomány aktuális kérdéseire keresik a választ. A mostani kötet címe sokat elárul a tartalomról: „A tanulás–tanítás folyamat sajátosságai sport(os) nézőpontból” – azaz a hangsúly ebben a kiadványban elsősorban kifejezetten az oktatás tapasztalataira helyeződött. Egészen új módszerek (mint a MIP-NPET mentorprogram), területek (mint a női labdarúgás edzői munkája) és kritikus időszakot megélő szervezeti formák (kosárlabda-akadémiák), illetve a speciális edzőképzés alkotják a kötet témáit. Fontos kiegészítőként jelenik meg a mozgásterápia gyógyító alkalmazása, továbbá a pandémia hatása a szponzorációra. A szerzők, akik többségében az ELTE oktatói, nagyon alapos munkát végeztek. Az adott témakör elméleti és gyakorlati oldalát is bemutatták, és kifejezetten hasznos következtetésekre jutottak. Melegen ajánljuk ezt a kötetet a sportok, különösen a sportoktatás iránt érdeklődőknek, illetve mindazoknak, akiket a sport különböző aspektusai érdekelnek.Prof. em. Bárdos György
Hivatkozás: https://mersz.hu/gosi-magyar-a-tanulas-tanitas-folyamat-sajatossagai-sportos-nezopontbol//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero