Doró Katalin, Habók Anita, Magyar Andrea

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése


Egyéb tényezők

A háttérváltozók tárgyalásakor érdemes megemlítenünk a célnyelvet. Ez alatt érthetjük az anyanyelv és a célnyelv közötti tipológiai különbségeket és a párhuzamosan vagy egymás után tanult nyelvek egymásra hatását is. Több tanulmány vizsgálta az ázsiai nyelvek, azon belül is az írásjelek elsajátításakor használt stratégiákat. Rose (2013) a japán írásjelek, a kandzsik tanulása során alkalmazott mnemotechnikát vizsgálta. Ez a stratégia nemcsak az ismétlésnek köszönhetően segíti a nyelvtanulót, hanem az elemeire felbontható szó és az elemekhez kapcsolódó információ (forma, hangzás és jelentés) közti asszociációk révén is. Rose 12 angol anyanyelvű tanulónál követte egy éven keresztül az írásjelek tanulását. A vizsgálat rámutatott arra, hogy az ázsiai írásjelek tanításánál gyakran használt mnemotechnikákhoz különböző attitűdöket kapcsolnak a diákok, sőt van, aki kifejezetten haszontalannak találta ezeket. A szerző felhívja a figyelmet arra, hogy a mnemotechnika túlzott használata káros lehet.

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 059 923 8

Hivatkozás: https://mersz.hu/doro-habok-magyar-nyelvtanulasi-strategiak-tanitasa-es-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave