Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése
Stratégia |
Osztályzat | F |
p< | Szignifikáns különbség | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Jeles átlag (%p) | Jó átlag (%p) |
Közepes vagy gyengébb átlag (%p) | |||||
Tan. str.at. |
Kidolgozó |
59 |
55 |
53 |
6 ,9 |
0 ,01 |
123<5 |
Memorizáló |
79 |
76 |
69 |
17 ,4 |
0 ,001 |
123<4; 123<5 | |
Kontroll | 69 |
69 |
63 |
7 ,6 |
0 ,01 |
123<4; 123<5 | |
Motiváció |
Instrumentális |
86 |
85 |
82 |
n. sz. |
||
Olvasás iránti érd. | 64 | 60 | 54 | 10 ,4 | 0 ,001 | 123<4; 123<5 | |
Matematika iránti érd. |
55 |
53 |
55 |
n. sz. |
|||
Igyekezet és kitartás |
72 |
69 |
62 |
15 ,5 |
0 ,001 |
123<4; 123<5 | |
Énkép |
Önhatékonyság |
71 |
64 |
59 |
26 ,2 |
0 ,001 |
123<4; 123<5; 4<5 |
Verbális énkép |
75 |
66 |
62 |
36 ,7 |
0 ,001 |
123<4; 123<5; 4<5 | |
Matematikai énkép |
71 |
57 |
51 |
47 ,3 |
0 ,001 |
123<4; 123<5; 4<5 | |
Tanulmányi énkép |
84 |
69 |
62 |
109 ,1 |
0 ,001 |
123<4; 123<5; 4<5 | |
Tan. h. pref. |
Kooperatív tan. helyzet |
70 |
73 |
70 |
n. sz. |
||
Versenyorientált tan. helyz. | 73 |
69 |
66 |
7 ,4 |
0 ,001 |
123<5 |
Tartalomjegyzék
- Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése
- Impresszum
- Bevezető
- 1. Nyelvtanulási stratégiák
- 2. Idegen nyelvi stratégiahasználatot vizsgáló felmérés a 10-16 éves korosztály körében
- 2.1. Minta
- 2.2. Mérőeszköz
- 2.3. Eljárások
- 2.4. Eredmények
- 2.4.1. A nyelvtanulási stratégiák használata az évfolyamok eredményei alapján
- 2.4.2. A jeles, jó és a közepes vagy annál alacsonyabb idegen nyelvi osztályzatot elérők stratégiahasználata
- 2.4.3. A Tanulási szokások kérdőív eredményei
- 2.4.4. Az idegen nyelvi osztályzat eredményei alapján a tanulási szokások alakulása
- 2.4.5. A nyelvtanulási stratégia kérdőív és a tanulási szokások közötti összefüggések
- 2.4.5.1. A nyelvtanulási stratégiák és a tanulási stratégiák közötti összefüggések
- 2.4.5.2. A nyelvtanulási stratégiák és a motiváció közötti összefüggések
- 2.4.5.3. A nyelvtanulási stratégiák és az énkép közötti összefüggések
- 2.4.5.4. A nyelvtanulási stratégiák és a tanulási helyzetpreferencia közötti összefüggések
- 2.4.5.1. A nyelvtanulási stratégiák és a tanulási stratégiák közötti összefüggések
- 2.4.1. A nyelvtanulási stratégiák használata az évfolyamok eredményei alapján
- 2.5. Konklúzió
- 2.1. Minta
- 3. A nyelvtanulási stratégiák használatának tanítása
- 3.1. A nyelvtanulási stratégiák tanításának külső szabályozása
- 3.2. A nyelvtanulási stratégiák tanításának elméleti kérdései
- 3.3. A stratégiatanítás eredményességét vizsgáló kutatások
- 3.4. A stratégiahasználat tanítása
- 3.5. A tanított stratégiák kiválasztásának szempontjai
- 3.6. A fiatal nyelvtanulók számára tartott stratégiatréningek sajátosságai
- 3.7. Segédanyagok a stratégiák tanításához
- 3.1. A nyelvtanulási stratégiák tanításának külső szabályozása
- 4. Stratégiatréning a nyelvórán
- 4.1. Az óra tervezése
- 4.2. Készségfejlesztés a nyelvtanulási stratégiákkal
- 5. Stratégiatréning-foglalkozástervek
- Irodalom
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2018
ISBN: 978 963 059 923 8
Hivatkozás: https://mersz.hu/doro-habok-magyar-nyelvtanulasi-strategiak-tanitasa-es-fejlesztese//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero