Beneda Károly Tamás

Repülőgép-hajtóművek elmélete 2.


Négyütemű motor

A 4.15. ábrán az előző alpontban részletezett veszteségek hatásait lehet megfigyelni az ideális (fekete) és a valóságos (piros) munkacikluson, pV és Ts diagramokban. Jól megfigyelhető a hasznos munka, vagyis a körfolyamat által közbezárt terület csökkenése, valamint a pV diagramon látható a töltetcsere által generált negatív munkaterület, amely a hasznos munkát tovább csökkenti.

Repülőgép-hajtóművek elmélete 2.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 286 5

Ez a jegyzet a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar BSc-tantervében a Légi járművek szakirány Repülőgép-hajtóművek elmélete II. című tantárgyához nyújt segédanyagot. Ez a tárgy a mintatanterv 5. félévében található meg a specializációt választó hallgatók számára, akik a tárgy első félévét már sikeresen abszolválták, és abban alapvető tudást szereztek a repülőgép-hajtóműveket illetően. A tárgyak tematikáját tekintve itt a gázturbinás sugárhajtóművek további részegységeinek alaposabb ismertetése következik, valamint megismerkedhetnek a kisgépes repülésben előszeretettel alkalmazott dugattyús motorok működésének alapelveivel is. Mindezeken túl a szabályozás különféle aspektusait mutatja be a jegyzet.

Hivatkozás: https://mersz.hu/beneda-repulogep-hajtomuvek-elmelete-2//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave