Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


Elmozdulás a projekt irányába

Az átalakított tananyag és értékelés lehetővé teszi, hogy a megszokott tanulásszervezéstől (előadás – házi feladat – gyakorlás – számonkérés) a projektszemlélet felé mozduljunk el. Ebben a felfogásban a tanulási tevékenységek projektek köré szervezhetők. (A projektet itt tág értelemben mint tervezett és célvezérelt tevékenységet értjük.) A tanulás célja ettől kezdve nem a jó dolgozat, hanem a projekt elvégzése lesz. A projektek nem korlátozódnak a tanórák idejére, és jobban is működnek, ha sikerül a megszokott heti 2×45 perc helyett más időbeosztásokban gondolkodni. Maga a projekt sok lehetőséget ad a differenciálásra is. A digitalizáció abban segít, hogy a tanár előadó helyett projektmenedzser legyen. Fő feladata a diákok, esetleg a diákcsoportok munkájának követése és segítése, a fejlesztő visszajelzés biztosítása. Ezt sokkal könnyebb megtenni, ha a tanár az egyes projektek haladását digitális eszközön tudja követni. A digitalizáció a diákok lehetőségeit is kiszélesíti a projektek megoldásához, hiszen szinte azonnal jutnak információhoz, és sokrétű eszközök vannak a kezükben.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave