Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


A tanítás mint technikai folyamat

A tanítás nem csupán biológiai és szociális folyamat, hanem technikai is. A technikai változások nem hagyják érintetlenül ezt a területet, kétféle értelemben sem. Egyfelől újabb és újabb technikai megoldások állnak a tanár és a tanuló rendelkezésére. 1801-ben jelentek meg például a táblák az osztálytermekben, később a füzetek, a diavetítő és így tovább – a tabletekig vagy az osztályfelügyeleti rendszerekig. Noha ezek egyike sem alakította át alapjaiban magát a tanítási helyzetet, hatásuk bizonyos esetekben kifejezetten jelentős volt. A technika azonban egy ennél mélyebb szinten is hatással volt a tanításra, mégpedig a tudásról alkotott elképzelésünk megváltoztatásával.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave