Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


Tanulási terek

Amikor nekifogtunk iskolánk, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium digitális átalakításának, felkészültünk rá, hogy a sok eszköz majd elszakítja egymástól a diákokat. Gondoltuk, hogy ezzel komoly munkánk lesz, oda kell figyelnünk arra, hogy legyenek társas kapcsolatok, ne csak a gépen, a virtuáliában történjen minden. Néhány hét elteltével hívott egyik kollégám, hogy nézzem meg, hogyan helyezkednek el a diákok a szünetben: nagyon szoros csoportokban voltak, egy-egy képernyő körül, ahol közösen néztek valamit. A technika valóban átalakította a tereket, de nem úgy, ahogyan számítottunk rá: nem eltávolította a gyerekeket egymástól, hanem közelebb hozta őket.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave