Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


Digitális osztálytermek – magánélet és digitális lét

Végül érdekes lehet egy személyes összefoglaló arról, hogy milyen haszonnal járt egy tanár életében, hogy megszüntette a Facebook-csoportokat, és a Teamsre költözött. Lassan fél éve, hogy minden iskolai Facebook-csoportom megszűnt. És meg kell mondanom, hogy sokkal egyszerűbb lett az életem. Természetesen nem az volt az alternatíva, hogy megszűnik a kommunikáció köztem és a diákjaim között, hanem az, hogy egy zárt, biztonságos, mégis egyszerűen használható felületre tereltem át. Erre a Microsoft Teams lett a megoldás, de használhatjuk a Google osztálytermet vagy egyéb szolgáltatásokat is, mint az Edmodo vagy a NeoLMS. Nézzük meg címszavakban, hogy mi minden változott az életemben a döntés hatására.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave