Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


Gamification 2.0

Itt több alapvető változást is hoz a 2.0 verzió, hiszen a tananyagoknál integráltan megjelenik a digitális tananyag mint a tanulás szerves része. A hibrid-tanulás rendszerében a diákok órai munkáját folyamatosan vissza tudjuk jelezni azzal is, hogy egyes tanórai feladatokat online környezetben adunk ki. Így az eredmények is rögtön jelentkeznek, és „jóváíródnak” a diákok pontgyűjtő alkalmazásában (ez a Hashtag.schoolban a Leaderboard – Ranglista – alkalmazás). A tanórán – akár egy tankönyvben található fejezethez készített – online tananyagról van szó, ezért az IKT-eszközök megléte már nem megkerülhető, hiszen az óravezetésben, az órai munka visszajelzésére használjuk. A hashtag.school oldalán elkészített digitális tananyagot néhány kattintással kioszthatjuk a csoportjainknak, így folyamatosan figyelemmel kísérhetjük a munkájukat. (Akár az összes diákunk órai jegyzetét megnézhetjük az óra végén, vagy megnézhetjük az óra alatt, figyelve azt, hogy kinek lehetnek nehézségei, ki dolgozik, és ki nem, nem is beszélve a félreértések azonnali javításának, kezelésének lehetőségéről.) Kimondható tehát, hogy a tanár számára a Gamification 2.0 több előnnyel is jár. 1) Folyamatosan követheti a diákok munkáját, még akkor is, ha frontális előadást tart. 2) Lehetősége nyílik arra, hogy az órai munkát objektíven, azonnal visszajelezze. 3) Már a tanóra közben látja, hogy hol vannak nehézségeik a tanulóknak a tananyag feldolgozásában – akkor is, ha önállóan dolgoznak.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave