Simándi Szilvia

Közösségi tanulás felnőttkorban

Tanulókörök az élethosszig tartó tanulás folyamatában


33 A felnőttképzések funkcióit vizsgálva különbséget tehetünk a képzések pótló, kiegészítő, foglalkozást segítő, illetve a folyamatos szakmai tudást közvetítő, ismeretmegújító stb. funkciói között, melyek más-más elvárásokat és feladatokat fogalmaznak meg a célcsoportok eltérő jellemzői miatt. Mihály (2003) az OECD országokról készült, a felnőttek tanulási motívumait vizsgáló kutatásokról írt tanulmányában számszerűsíti is a felnőttkori tanulás hatását: „egy személy egy évnyi plusz tanulása 4-7 százalékkal növelheti meg korábbi esélyeit.”

Közösségi tanulás felnőttkorban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 321 3

Az infokommunikációs eszközök terjedésének, valamint az internet térhódításának következtében napjainkban kiszélesedtek az élethosszig tartó tanulás és művelődés terei, lehetőségei. A második generációs internetes szolgáltatásoknak (Web 2.0) köszönhetően akár a közösségi oldalak (Google+, Facebook, LinkedIn stb.) keretében számos, közösségi élményre építő, többféle variációban és eltérő résztvevő létszámmal működő, illetve különböző szervezésben, és különféle módon megvalósuló kezdeményezést találhatunk, amelyekből valódi igényeket azonosíthatunk, és részvételi hajlandóságot érhetünk tetten. A mű elkészítésénél felhasználtuk az online tanulási környezet keretében szerzett oktatói tapasztalatainkat is, annak érdekében, hogy írásunk tárgyát a nyitott tanulási lehetőségek között világosan elhelyezhessük, és a határvonalait meghúzhassuk.

Hivatkozás: https://mersz.hu/simandi-kozossegi-tanulas-felnottkorban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave