Feuer Mária (szerk.)

A családsegítés elmélete és gyakorlata

Szöveggyűjtemény


Gyermeknevelés

Az interjúk tanúsága szerint a gyermekek szokásszerű tapasztalata a fizikai büntetés. A testi fenyítés a gyermekkel való bánásmód része. (…) Az ilyen metódusokat szükségszerűen követik a gyermekek pubertáskorban bekövetkező problémái, csavargás, rossz tanulmányi eredmények, szabálysértések, kisebb-nagyobb bűncselekmények. A gyermek magatartását jellemző tünetek nem csupán a bántalmazásra, elhanyagolásra adott reakciók, hanem sokkal mélyebben tükrözik a gyermek viszonyulását a nem megfelelően működő család jelenségeihez, különösen a gyermek-szülő kapcsolathoz. E családokban a gyermek bizonytalan körülmények között él: homályos, körvonalazatlan magatartási elvárások között. A fegyelmezés eszközeit a szülők sokkal inkább az éppen abban a pillanatban szükségesnek tartott mértékhez igazítják, mintsem ahhoz, hogy a gyermek világosan lássa a határokat. Az ilyen gyermekek gyakran megfélemlítettek, igen hamar megtanulják, hogy semmiféle támogatást és szeretetet ne várjanak. Törekvéseik arra irányulnak, hogy elkerüljék a konfliktusokat, amely e családokban túlságosan gyakran vezet bántalmazó szituációhoz. (…)

A családsegítés elmélete és gyakorlata

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 418 0

A szöveggyűjtemény a családokkal végzett gyógyító-segítő, a problémamegoldás irányába ható tevékenységek és beavatkozások átfogó rendszerezése. Hiánypótló munka, érdeklődésre tarthat számot nem csupán a felsőfokú humánszolgáltatási képzésben részt vevő hallgatók, de a már végzett pszichológus, szociális munkás, gyógypedagógus, szociálpedagógus, pedagógus, mediátor és más, a családokkal közvetlenül kapcsolatba kerülő segítő szakemberek számára is.

Hivatkozás: https://mersz.hu/feuer-a-csaladsegites-elmelete-es-gyakorlata//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave