Racsmány Mihály (szerk.)

A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei


Példa az ADOS kutatási alkalmazására: a tudatelméleti képesség nyelvi és nem nyelvi manifesztációja autizmusban, és kapcsolata a tünetekkel

Az alábbiakban röviden bemutatunk egy példát az ADOS kutatási alkalmazására. Az itt kiemelt kérdés és az eredmények annak az – a nyelvi és a tudatelméleti képességek fejlődési kapcsolatait, illetve ezek atipikus szerveződését vizsgáló – átfogóbb jellegű kutatásunknak a része, melynek egy további aspektusáról jelen kötetben szereplő másik írásunk számol be. Az alkalmazott, általunk kialakított nem verbális hamis vélekedés-tulajdonítási teszteljárást is ott ismertetjük részletesen. Hangsúlyozzuk, hogy a vizsgálatok az ADOS magyar adaptáció alatt álló, nem végleges változatával készültek, részben éppen annak gyakorlati kipróbálása céljából, s az eredmények számos más okból is (pl. viszonylag kis minta) előzetes eredményeknek tekintendőek.

A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 500 2

Kötetünk az ismertebb fejlődési zavarok kurrens tudományos elméleteit és vizsgálómódszereit mutatja be. Az olvasó az egyes vizsgálati területek vezető hazai szakértőinek munkáin keresztül betekintést nyerhet az autizmus, a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar vagy a diszkalkulia kutatásának legfontosabb kérdéseibe.

Hivatkozás: https://mersz.hu/racsmany-a-fejlodes-zavarai-es-vizsgalomodszerei//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave