Racsmány Mihály (szerk.)

A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei


Eredmények

A két csoport teljesítményét a 3. és 4. ábra mutatja; a Függelék 2. táblázata összefoglalja az átlagokat és szórásokat. Háromszempontos varianciaanalízist végeztünk a CSOPORT (WSz, VK), ÖSVÉNYTÍPUS (Statikus, Forrás és Cél) és FELADAT faktorokkal (Produkció és Megértés). A Névutók és Ragok eredményeit nem vontuk össze egyetlen omnibus varianciaanalízisbe, mert eltérő volt az elemek száma a két feladatban (ösvénytípusonként 5 a névutóknál és ösvénytípusonként 2 a ragoknál). Ahol a Csoport hatása szignifikáns, mindig a VK-csoport javára az; a t-próbák alapján megfigyelt specifikus kontrasztokat alább tárgyaljuk. A téri névutók feladatban adott helyes válaszok arányára mind a három faktor szignifikáns hatással volt: CSOPORT: F(1,30) - 11,47; p < 0,005; ÖSVÉNYTÍPUS: F(2,60) = 3,69; p < 0,05; FELADAT: F(1,30) = 10,99; p < 0,005. Az összes lehetséges interakció közül csak az ÖSVÉNYTÍPUS x FELADAT volt szignifikáns: F(2,60) = 4,26; p < 0,05: az ösvénytípushatások a megértési feladatban eltűntek.

A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 500 2

Kötetünk az ismertebb fejlődési zavarok kurrens tudományos elméleteit és vizsgálómódszereit mutatja be. Az olvasó az egyes vizsgálati területek vezető hazai szakértőinek munkáin keresztül betekintést nyerhet az autizmus, a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar vagy a diszkalkulia kutatásának legfontosabb kérdéseibe.

Hivatkozás: https://mersz.hu/racsmany-a-fejlodes-zavarai-es-vizsgalomodszerei//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave