A sport társadalmi, gazdasági és utánpótlás-nevelési kérdései
Sportiskolák típusai | Típusokon belüli egyes intézményi formációk | Megjegyzés | |
Köznevelési (közoktatási) típusú sportiskolák | Iskolai sportiskola (módszertani központ és követő iskola) |
| Már működő köznevelési intézményi formációk, tankötelezettség teljesíthető az intézményekben. |
Sportszakgimnázium |
| Már működő köznevelési intézményi formáció, a tankötelezettség teljesíthető, és szakmai képesítő vizsga is letehető | |
Sportkollégium |
| Már működő köznevelési intézmény, de nem létező sportiskolai formáció, tankötelezettség nem teljesíthető | |
Alapfokú sportiskola (ASI) |
| Új köznevelési intézménytípus, tankötelezettség teljesítését nem biztosítaná | |
Egyesületi (nem-köznevelési) jellegű sportiskolák | Egyesületi sportiskola |
| Részben már létező formációk, rendezetlen jogi és tartalmi szabályozással, tankötelezettség nem teljesíthető ezekben az intézményi formációkban |
Önkormányzati sportiskola |
| ||
Utánpótlásközpont (utánpótláscentrum) |
| ||
Sportakadémia (sportági akadémia) |
| Már működő sportszervezeti formáció, de tartalmi szabályozása most van folyamatban. |
- A sportiskolai formációk köznevelési intézményi megfelelésénél a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 7. § (1) bekezdését vettük alapul.
- Az egyesületi jellegű típusú sportiskolák esetében a sportról szóló 2004. évi I. törvény 15–18. és 77. §-át és a kialakult gyakorlatot építettük be.
Tartalomjegyzék
- A sport társadalmi, gazdasági és utánpótlás-nevelési kérdései • Tanulmányok sportszervezés témaköréből
- Impresszum
- Előszó
- Nők a magyar sport különböző alrendszereiben • – Bukta Zsuzsanna –
- A tudatosan választott és működtetett üzleti modell kívánatos volta a hivatásos csapatsportban • – Kassay Lili –
- Szponzor vagy hirdető? A Falco-Trend Optika KC bemutatása sportmarketing szemszögből • – Tóth Dávid Zoltán –
- A szabadidősport finanszírozásának lehetséges módjai • – Gősi Zsuzsanna –
- A pécsi Nemzeti Kosárlabda Akadémia mint „Államilag elismert Sportakadémia” felépítésének sajátosságai • – Lukács Anikó –
- Az új típusú sportiskolai rendszer Magyarországon • – Lehmann László –
- Összefoglalás
- 1. Bevezetés
- 2. Előzmények
- 3. A sportiskolák típusai
- 3.1. A köznevelési típusú sportiskolák funkciója, célja, feladatai, specifikációi
- 3.2. Az iskolai sportiskolák
- 3.3. A sportszakgimnázium (2020 szeptemberétől sporttechnikum)
- 3.4. A sportkollégium
- 3.5. Az alapfokú sportiskola (ASI) – még nem létező sportiskolai formáció
- 3.6. Az egyesületi (nem-köznevelési) jellegű sportiskolák
- 3.7. Az egyesületi sportiskola
- 3.8. Az önkormányzati sportiskola
- 3.9. Az utánpótlásközpont (utánpótláscentrum)
- 3.10. A sportakadémia (sportági akadémia)
- 3.1. A köznevelési típusú sportiskolák funkciója, célja, feladatai, specifikációi
- 4. A sportiskolai formációk fogalmi megfeleltetése és helye az utánpótlás-nevelésben
- 5. A sportiskolák szabályozási rendszere
- 6. A sportiskolai rendszer fejlesztése érdekében megoldandó feladatok
- 7. Összegzés
- 8. Felhasznált irodalom
- Összefoglalás
- Szerzőink
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2020
ISBN: 978 963 454 582 8
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Egészségfejlesztési és Sporttudományi Intézete 2010 óta foglalkozik sportszervező szakos hallgatók képzésével, amely a sporttudományi képzések közül az egyik legsokrétűbb, legösszetettebb terület. Jelen van benne a sport társadalmi, gazdasági, jogi, élettani, gyakorlati vetülete, amelyet a diákoknak átadni igazi kihívás, de ugyanakkor nagy kedvvel végzett feladat. Az intézet oktatói gárdája ennek a kihívásnak mentén folyamatosan bővült és büszkén mondhatjuk, hogy tanáraink ma már nemcsak a teljes tantárgyi palettát tudják lefedni, de tudományos tevékenységük is nagyon sokrétű. A jelen tanulmánykötet is azt bizonyítja, hogy a sport napjainkban igencsak aktuális területein végzünk kutatásokat. A nemi esélyegyenlőség kérdése a társadalom számos területén aktuális és forró téma, a férfiasnak tartott sport területén pedig kiváltképpen az. A hivatásos sporttal foglalkozó vállalkozások egyre szélesedő köre számtalan sportgazdasági elemzési lehetőséget kínál; a sportvállalkozások üzleti modelljei, valamint a szponzoráció kérdése számos tanulsággal szolgál. A szabadidősport lehetséges finanszírozási módjait elemző tanulmány arra világít rá, hogy a sportnak ez a területe is jelentős teret hódított az utóbbi évtizedekben. Az utánpótlás-neveléssel kapcsolatos tanulmányok pedig egy újsütetű kezdeményezésű akadémia felépítésén keresztül, illetve a hazai utánpótlás-nevelési rendszer átfogó bemutatásán át világítja meg a versenysportnak e kiemelkedően fontos ágát.
Hivatkozás: https://mersz.hu/gosi-bukta-a-sport-tarsadalmi-gazdasagi-es-utanpotlas-nevelesi-kerdesei//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero