Szűts Zoltán

A digitális pedagógia elmélete


1 A felhasználók által létrehozott tartalom és a magas fokú interakció azonosítására Dermot McCormack használta a web 2.0 kifejezést, de elterjedése Tim O’Reilly közvetítésének köszönhető. Dermot McCormack, Web 2.0: 2003-’08 AC (After Crash). The Resurgence of the Internet & E-Commerce (Boston: Aspatore Books, 2002); Tim O’Reilly, „What Is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software,” September 30, 2005, http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html [letöltve: 2020. 05. 31.].

A digitális pedagógia elmélete

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 585 9

A kötet a digitalizáció és a hálózati lét természetéből fakadó pedagógiai kérdéseket az online kommunikáció és média kérdéseivel strukturális összefüggésben jeleníti meg. A mű célja a pedagógiai gyakorlattal szerves egészet alkotó elméleti keretrendszer megalkotása, amely közös nevelés-, illetve média- és kommunikációtudományi elveken alapszik.

Szűts Zoltán definíciója szerint a digitális pedagógia az osztálytermi vagy távoktatási módszertanok, gondolkodásmódok, szervezési folyamatok és munkaformák olyan egysége, amely infokommunikációs eszközökre, képernyőkre, adatbázisokra és digitális tartalmakra épül.

A szerző nem titkolt szándéka megtalálni az egyensúlyt a technooptimizmus és -pesszimizmus között, miközben lándzsát tör a tudatos digitálistechnológia-használat jól azonosítható előnyei mellett.

Hivatkozás: https://mersz.hu/szuts-a-digitalis-pedagogia-elmelete//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave