A digitális pedagógia elmélete
Tartalomjegyzék
- Figyelem a gyakorlatban
- Impresszum
- Bevezetés
- 1. A figyelem modern elméletei és fejlődési aspektusai
- 2. A közös figyelem fejlődése és jelentősége csecsemőkorban
- 3. Fától az erdőt? A lokális és globális figyelmi fókusz és az azt befolyásoló tényezők
- Bevezetés
- A globális és a lokális figyelmi feldolgozás általános ismertetése
- Főbb kutatási paradigmák
- A globális és lokális információk agyi feldolgozása
- Globális–lokális figyelem a látáson túl
- A figyelmi fókuszt befolyásoló tényezők
- A digitális eszközhasználat hatása a figyelmi fókuszra
- Összefoglalás és kitekintés
- Köszönetnyilvánítás
- Hivatkozások
- Bevezetés
- 4. Látási és hallási változásdetekció
- 5. Figyelem a mindennapokban – A kontextusérzékeny figyelemvizsgálatok lehetőségei
- 6. Figyelmi fáradtság és regeneráció
- 7. Módszerek a figyelmi funkciók rehabilitációjára a neuropszichológiai gyakorlatban
- Bevezetés
- A figyelem különböző formái és idegrendszeri háttere
- A figyelmi folyamatok neuropszichológiai diagnosztikája
- A figyelem működése szerzett agysérülések után
- A figyelmi folyamatok rehabilitációjában alkalmazott módszerek
- A neglekt szindróma és rehabilitációja
- Összefoglalás
- Köszönetnyilvánítás
- Hivatkozások
- Bevezetés
- 8. A figyelmi folyamatok, torzítások szerepe az addikciókban
- 9. Információ- és kommunikációtechnológiai eszközök hatása a figyelmi folyamatokra
- 10. A figyelmi folyamatok korai egyéni különbségei: temperamentum, önszabályozás és személyiség
- 11. Figyelmi problémák gyermekkorban
- 12. A figyelmi folyamatok szerepe és fejlesztése a sportpszichológiában – Miért fontos a sportpszichológiai felkészülés?
- 13. Figyelmi szintek megjelenése dráma- és mozgásalapú intervenciókban
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2020
ISBN: 978 963 454 585 9
A kötet a digitalizáció és a hálózati lét természetéből fakadó pedagógiai kérdéseket az online kommunikáció és média kérdéseivel strukturális összefüggésben jeleníti meg. A mű célja a pedagógiai gyakorlattal szerves egészet alkotó elméleti keretrendszer megalkotása, amely közös nevelés-, illetve média- és kommunikációtudományi elveken alapszik. Szűts Zoltán definíciója szerint a digitális pedagógia az osztálytermi vagy távoktatási módszertanok, gondolkodásmódok, szervezési folyamatok és munkaformák olyan egysége, amely infokommunikációs eszközökre, képernyőkre, adatbázisokra és digitális tartalmakra épül. A szerző nem titkolt szándéka megtalálni az egyensúlyt a technooptimizmus és -pesszimizmus között, miközben lándzsát tör a tudatos digitálistechnológia-használat jól azonosítható előnyei mellett.
Hivatkozás: https://mersz.hu/szuts-a-digitalis-pedagogia-elmelete//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero