BCE Turizmus Kutatóközpont jegyzetek

reorderapps

A Turizmus és mobilitás könyvsorozat korszerű ismereteket közvetít a turizmus alap- és mesterképzés, valamint a szakirányú továbbképzések hallgatói számára. Az elméleti tudás mellett hazai és nemzetközi piacon már bevált gyakorlatokat is tartalmaznak a kötetek, így haszonnal forgathatják a turizmus területén dolgozó, ismereteiket felfrissíteni, bővíteni vágyó szakemberek is. A MeRSZ online könyvtárban található könyvsorozat az innováció, a fenntarthatóság témakörét éppúgy érinti, mint a fesztiválturizmust, a smart, illetve a vízi turizmust.

Turizmus és mobilitás kötetek

A turizmus lényege a kezdetek, a Thomas Cook nevéhez kötődő első szervezett utazás (1841) óta tulajdonképpen változatlan, a turista a lakókörnyezetét elhagyva, a mindennapi térpályáiról letérve, a legkülönbözőbb szolgáltatások igénybevétele mellett, élményekkel gazdagodva visszatér a megszokott életterébe”  – írja Michalkó Gábor A turizmus esszenciája című könyvében. A turizmust fejlődéstörténete során mindvégig a változékonyság iránti vágy lendítette előre, összetevői azonban a kínálati szektorral együtt jelentősen változtak, ez a folyamat pedig az úgynevezett új turizmus (new tourism) kialakulásához vezetett.

A fenntarthatóság is egyre nagyobb teret nyer a turisztikai szektorban. „A fenntartható turisztikai élmény megtervezése az érintett termékek, szolgáltatások, folyamatok, események és környezet összehangolása mellett a látogatói élmény minőségére kell, hogy összpontosítson, a vásárlók által megélt teljes vevői út tudatos, gondos felépítése mellett”  – olvasható az Ásványi Katalin szerkesztésében megjelent Fenntarthatóság a turizmusban című könyvben.

Kevés tevékenységet változtat meg annyira az internet elterjedése, mint az utazásszervezést. Azok a szervezetek, amelyek alkalmazkodnak a fejlődéshez, továbbra is sikeresek maradhatnak. Ehhez nyújt segítséget Jancsik András, Jászberényi Melinda és Kökény László Az utazásszervezés új dimenziói című könyve, amely összefüggéseiben elemzi a turizmus múltját, jelenét és jövőjét.

A kereslet fokozottan növekszik az olyan típusú termékek iránt, amelyek lekötik az érzékeket, stimulálják az elmét, egyedi tevékenységeket kínálnak, és egyéni módon, emocionális, pszichológiai, spirituális vagy intellektuális szinten szólítják meg az utazókat. A látogatók kifejezetten méltányolják a helyi közösséggel kialakított kapcsolatot, mint például a közös főzést, farmlátogatást vagy az otthon történő megvendégelést. A tanulási élményeket kínáló termékek, mint például a boregyetem vagy a filmkészítő műhely, is egyre népszerűbbek. Az élménymegosztás, az utazás társadalmi dinamikája, az új emberi kapcsolatok kialakítása, a régi barátságok megerősítése és a rokonokkal együtt töltött idő is mind-mind fontosnak bizonyul”  – fogalmaz Zátori Anita Élménymenedzsment a turizmusban című könyvében.

Hogyan segíti tanulásodat a MeRSZ online könyvtár?

A MeRSZ használatával egyszerűvé válik a BCE Turizmus Kutatóközpont jegyzeteinek feldolgozása, amelyekhez bármikor bárhonnan hozzáférhetsz. A kereső funkcióval akár az összes kötet szövegében egyszerre tudsz keresni, a kiadványokon belül pedig könyvjelzőket, egyéni jegyzeteket helyezhetsz el. Az adott szövegrészre vonatkozó, kész hivatkozást bemásolhatod egy külső dokumentumba, illetve további kényelmi funkció, hogy testre szabhatod a navigációt a kiadványokon belül (a lapozás és a görgetés közül választhatsz).


Könyvek

A kulturális turizmus sokszínűsége

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 522 4

DOI: 10.1556/9789634545224

A turisztikai niche termékek

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2023

ISBN: 978 963 454 914 7

DOI: 10.1556/9789634549147

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

DOI: 10.1556/9789634544081

A turizmus esszenciája

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2023

ISBN: 978 963 454 868 3

DOI: 10.1556/9789634548683

Az örökségturizmus menedzsmentje

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 228 5

DOI: 10.1556/9789634542285

Az utazásszervezés új dimenziói

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 059 953 5

DOI: 10.1556/9789630599535

Cultural, creative and culinary tourism

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2022

ISBN: 978 963 454 798 3

DOI: 10.1556/9789634547983

Élménymenedzsment a turizmusban

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 232 2

DOI: 10.1556/9789634542322

Fenntarthatóság a turizmusban

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2022

ISBN: 978 963 454 786 0

DOI: 10.1556/9789634547860

Fenntarthatóság és reziliencia a mobilitásban

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2022

ISBN: 978 963 454 793 8

DOI: 10.1556/9789634547938

Fesztiválturizmus

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 008 3

DOI: 10.1556/9789634540083

Közlekedés, mobilitás, turizmus

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 229 2

DOI: 10.1556/9789634542292

Kutatásmódszertan a turizmusban

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 413 5

DOI: 10.1556/9789634544135

Mind the Gap

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 224 7

DOI: 10.1556/9789634542247

Mobility and active lifestyle in tourism

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2022

ISBN: 978 963 454 797 6

DOI: 10.1556/9789634547976

Smart turizmus

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2022

ISBN: 978 963 454 789 1

DOI: 10.1556/9789634547891

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

DOI: 10.1556/9789634542308

Turisztikai trendek

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 231 5

DOI: 10.1556/9789634542315

Vállalati felelősségvállalás a kultúra területén

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 186 8

DOI: 10.1556/9789634541868

Vízi turizmus és közlekedés: termékek, trendek, regionalitás

Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 406 7

DOI: 10.1556/9789634544067

Kivonat
fullscreenclose
printsave