Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


Mi a szolgáltatás?

A szolgáltatások a modern gazdaságokban egyre nagyobb hangsúlyt kapnak, melyet számszerűen igazol a tercier szektor magas aránya. 2017-ben az Európai Unió 28 tagállamában például 71%-os a megoszlása, szemben az ipar 25%-ával és a mezőgazdaság egyre marginálisabb szerepvállalásával (www.cia.gov). Hazánkban is hasonló a helyzet, a szolgáltatások a GDP 65,1%-át jelentik, megelőzve az ipart (30,4%) és a mezőgazdaságot (4,5%). A tercier szektor növekedésében jelentős szerepe van a turizmushoz kapcsolódó szolgáltatásoknak. Bizonyos fejlődő országokban a nemzeti jövedelem a szolgáltatószektorból, azon belül is a turizmusból generált része akár a 25%-os arányt is elérheti, például a Maldív-szigetek esetében. Emellett az ország adóbevételeinek 90%-a a turizmushoz és a vámokhoz kötődik (www.mira.gov.mv). Természetesen a fejlett országok között is számos esetben fordul elő, hogy a turizmus a gazdaság egyik legfontosabb szegmense. Spanyolország GDP-jének 10%-a, munkaerőpiacának pedig 11%-a köszönhető közvetlenül a turizmusnak, ami a 2007–2008-as pénzügyi válság során az ország gazdaságának legfontosabb húzóágazatai között volt (www.elpais.com).

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave