Simándi Szilvia

Közösségi tanulás felnőttkorban

Tanulókörök az élethosszig tartó tanulás folyamatában


23 Durkó Mátyás (1998, 72.) munkáját vesszük alapul, aki a felnőttképzés kutatását egy koordinátarendszer keretében vizsgálja. Durkó a korszakokat a következőképpen különíti el: 1. felvilágosodás és reformkor (XVIII–XIX. század); 2. két világháború közötti időszak (1920–1944); 3. szabadművelődés korszaka (1945–1948); 4.1. kézi vezérlésű népművelődés (1949–1956), 4.2. szocialista népművelés (1957–1970), 4.3. szocialista közművelődés (1971–1988); 5. a rendszerváltás felnőttnevelése és szabad (köz)művelődése (1989–).

Közösségi tanulás felnőttkorban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 321 3

Az infokommunikációs eszközök terjedésének, valamint az internet térhódításának következtében napjainkban kiszélesedtek az élethosszig tartó tanulás és művelődés terei, lehetőségei. A második generációs internetes szolgáltatásoknak (Web 2.0) köszönhetően akár a közösségi oldalak (Google+, Facebook, LinkedIn stb.) keretében számos, közösségi élményre építő, többféle variációban és eltérő résztvevő létszámmal működő, illetve különböző szervezésben, és különféle módon megvalósuló kezdeményezést találhatunk, amelyekből valódi igényeket azonosíthatunk, és részvételi hajlandóságot érhetünk tetten. A mű elkészítésénél felhasználtuk az online tanulási környezet keretében szerzett oktatói tapasztalatainkat is, annak érdekében, hogy írásunk tárgyát a nyitott tanulási lehetőségek között világosan elhelyezhessük, és a határvonalait meghúzhassuk.

Hivatkozás: https://mersz.hu/simandi-kozossegi-tanulas-felnottkorban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave