A marketing a hivatalos definíciók alapján „a termékek és/vagy szolgáltatások népszerűsítése, beleértve a piackutatást és a reklámokat is, ám aki kicsit is olvasott mostanában marketing témában, az tudja, hogy ez a terület ennél jóval komplexebb és átfogóbb. Ha marketingről szeretnénk olvasni, ha marketinget szeretnénk tanulni, első ránézésre könnyű dolgunk van: tele az online tér önjelölt marketingszakemberekkel, blogposztokkal, videókkal és gyorstalpaló tanfolyamokkal.
A marketingkönyvek fajtái
A marketingnek nagyon sok változata van, a legmarkánsabb formái manapság az online marketing típusok. Ide tartoznak a social media marketingek (Facebook-, Instagram-, Reddit-, influencermarketing), a SEO (keresőoptimalizálás), Google Ads hirdetések, a hírlevelek, a blogmarketing vagy épp a videós formátumok. De ne feledkezzünk meg a hagyományos nyomtatott marketingről sem. Ezen felül minden marketingnek minősül, ami PR-t, termékfejlesztést és kutatást, értékesítési stratégiát takar. Természetesen a marketingkönyvek is ezeket a vonulatokat fedik le.
Online marketing mindenek felett
Ahogy fentebb írtuk, az online marketing virágkorát éljük, és erről is számos kiváló marketingkönyvet találunk. A legjobb, hogy az online marketingről már online könyvekből tájékozódhatunk, tanulhatunk. A hagyományos papíralapú könyvek már nehezen veszik fel a versenyt a virtuális térben azonnal elérhető tartalmakkal, de mégis célszerűbb egy hiteles szerzőt választanunk, mint egy magát a FB-on hirdető marketinggurut, akinek ki tudja, milyen előképzettsége van.
A marketingkönyvek lehetővé teszik, hogy a legjobbaktól tanuljunk például marketingkommunikációt, 4P marketinget, SEO-t, és még sorolhatnánk. Aki szereti kézbe venni a könyveket és érezni a lapok illatát, annak sem kell persze nélkülöznie, de tény, hogy az online marketingkönyvek jelentik a legpraktikusabb lehetőséget a fejlődésre.
A marketing végső célja mindig az, hogy többet tudjunk értékesíteni a termékekből vagy szolgáltatásokból. Ehhez három alcélnak kell megvalósulnia a marketingstratégiánkban:
- a célpiac elérése és figyelmének felkeltése,
- a lehetséges vásárlók döntésre való rávezetése,
- majd a CTA, vagyis egy egyszerű és kevés kockázattal járó lépés: a vásárlás, megrendelés.
A marketingkönyvek ebben is segítenek, és forrásaik kiapadhatatlanok, nekünk csak ki kell választanunk, hogy melyik területen szeretnénk elmélyedni. A legjobb marketingkönyvek lehetővé teszik, hogy a marketing univerzális és örök diszciplínái mellett a legfrissebb újdonságokról is képet kapjunk, vagyis a szilárd alapokat ötvözzük a legújabb nézetekkel. Ehhez az kell, hogy mi magunk is rugalmasak legyünk, és bátran használjuk az itt elérhető marketingkönyveket, online marketing-szakirodalmakat.
Könyvek
Kiadó: Debreceni Egyetemi Kiadó
Online megjelenés éve: 2024
ISBN: 978 963 615 141 6