Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


Miközben az országos politikai (közéleti) napilapok példányszáma a kereskedelmi televíziózás 1997. évet követő felfutása, majd az internethasználat elmúlt években történő jelentős emelkedése következtében tovább csökkent, a bulvárnapilapok népszerűsége töretlen. A svájci Ringier tulajdonában lévő legolvasottabb hazai bulvárnapilap, a Blikk olvasottsága a 2000 második félévében mért félmillió olvasóról három év alatt a duplájára nőtt, és 2012 végén – a 157 ezres átlagos terjesztett példányszám mellett – továbbra is mintegy egymillió olvasóval rendelkezett. A Bors című lap (korábban Színes Mai Lap, majd Színes Bulvár Lap) átlagosan 71 ezer terjesztett példányszáma jóval elmarad a piacvezető riválistól, míg a 340 ezer fős átlagos olvasószám a konkurens lapnál alacsonyabb egy példányra jutó olvasószámot jelez. A bulvárnapilapok piacának harmadik szereplője a Napi Ász, amely 2008 első félévében 47 ezres olvasottsággal rendelkezett.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave