Dőry Tibor

Innováció és kiválóság

Menedzsment módszerek innovációs transzformációhoz


3. táblázat. A felhasználók és az ügyfelek tudása közötti különbségek
 
Ügyfelek
Felhasználók
A tudás típusa
Többnyire explicit
Többnyire „tacit”, hallgatólagos
A tudás forrása
Széles körű
Egyének
Innovációs iránymutatás
Rövid távú változások a piaci igényekben
Innováció megvalósítására vonatkozó hosszú távú jövőkép
Az innováció célja
A meglévő termékek, szolgáltatások inkrementális fejlesztése
Radikálisan új termékek és szolgáltatások bevezetése és a meglévők javítása
Példák tudás kategóriákra
Visszajelzés folyamatban lévő projektekről, fejlesztési javaslatok, meglévő termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos problémák, új ipari követelmények
Használhatóság, felhasználói tapasztalatok és élmény, a munkakörnyezet és igények megértése, jövőbeni szükségletek
A tudás megszerzésére vonatkozó módszerek
Visszajelző megbeszélések, menedzsment és értékesítési egyeztetések
Felhasználói tanulmányok a munkakörnyezetben, frontvonalban dolgozók megkérdezése, prototípusok készítése
A tudás megosztására vonatkozó módszerek
Informatikai rendszerek
Felhasználói workshopok, informális interakciók különböző felhasználókkal
A tudás használatára vonatkozó módszerek
Termék specifikációs listák, útitervek („roadmaps”)
Jövőkép kidolgozása, együttműködési kutatási projektek
Kihívások
Az ügyfelek meggyőzése az innovációk, új fejlesztések értékéről, az igények gyors változása
Nehéz kapcsolatfelvétel a végfelhasználókkal, korlátozott hozzáférés a felhasználói adatokhoz adatvédelmi okok miatt

Innováció és kiválóság

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2025

ISBN: 978 963 664 157 3

Az Innováció és kiválóság című kötet célja a vállalati kiválóság lencséjén keresztül egyfajta tükörképet mutatni a hazai vállalkozások innovációs tevékenységéről egy ágazati felmérés eredményein és vállalati esettanulmányokon keresztül, majd a gyakorlatban is kipróbálható, már bizonyított, egyszerű menedzsment módszerekkel segíteni elsősorban a kis- és közepesvállalkozások innovációs képességének a fejlesztését. Az első rész a vállalati kiválóság és a siker tényezőit tekinti át, majd rámutat az innováció lehetséges forrásaira, kiemelten a felhasználók és a munkatársak szerepére. Empirikus kutatási eredmények alapján kiemelésre kerül a hazai vállalkozások kutatási-innovációs tevékenységének néhány sajátossága, mint például a fejlesztésekre szánt időbeli ráfordítás limitált mértéke, valamint nagyvállalati interjúkra építő esettanulmányokban (Audi, Bosch, Melecs) a munkahelyi környezet és a kreatív munkavégzés körülményeinek támogató szerepe. A kötet olyan tesztelt gyakorlati módszerek és menedzsment technikák ismertetésével zárul, amit az olvasók a saját vállalkozásuknál ki tudnak próbálni.

Hivatkozás: https://mersz.hu/dory-innovacio-es-kivalosag//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave