Dőry Tibor

Innováció és kiválóság

Menedzsment módszerek innovációs transzformációhoz


4. táblázat. A felhasználói tudás hasznosítását elősegítő képességek, célok és gyakorlatok
Képesség
Cél
Gyakorlat
Rövid leírás
Az érték azonosítása
A szervezet érzékenyítése a felhasználói tudás innovációs célú felhasználására.
A felhasználói tudás értékének a méltatása.
A felhasználók problémáinak a megértése.
A felhasználók folyamatos elérésének a biztosítása.
A felhasználói tudás jövőbeli termékekre gyakorolt pozitív hatásának a felismerése.
Az innovációs projektek illesztése a felhasználók valós szükségleteihez a túlzott technikai megoldások elkerülése érdekében.
Folyamatos hozzáférés biztosítása a felhasználói tudáshoz a fejlesztők számára, mert a felhasználói szükségletek változhatnak a hosszú fejlesztési ciklusok alatt.
A tudás beszerzése
A megfelelő felhasználói tudás azonosítása és hozzáférés biztosítása.
Megfelelő felhasználói profilok kiválasztása.
A felhasználói tudás és a projektfázisok összeillesztése.
A megfelelő felhasználói profilok kiválasztása és a felhasználói igények priorizálása az innovációs folyamat kezdetén, hogy biztosítva legyen, hogy a beszerzett tudás a megfelelő eredményhez vezet. Az innovációs folyamat különböző szakaszaiban szükséges felhasználói tudás jellege változik az általánostól a specifikusig.
A tudás elsajátítása / átalakítása
A felhasználói tudás elemzése és interpretálása, majd integrálása a termékfejlesztésbe.
A felhasználói tudás specifikációkká való lefordítása.
Dizájnopciók validálása felhasználói visszajelzések alapján.
A számos formában létező tacit felhasználói tudás lefordítása dizájn specifikációkká, amit a fejlesztők használni tudnak.
Felhasználói visszajelzések folyamatos keresése az innovációs folyamat különböző szakaszaiban.

Innováció és kiválóság

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2025

ISBN: 978 963 664 157 3

Az Innováció és kiválóság című kötet célja a vállalati kiválóság lencséjén keresztül egyfajta tükörképet mutatni a hazai vállalkozások innovációs tevékenységéről egy ágazati felmérés eredményein és vállalati esettanulmányokon keresztül, majd a gyakorlatban is kipróbálható, már bizonyított, egyszerű menedzsment módszerekkel segíteni elsősorban a kis- és közepesvállalkozások innovációs képességének a fejlesztését. Az első rész a vállalati kiválóság és a siker tényezőit tekinti át, majd rámutat az innováció lehetséges forrásaira, kiemelten a felhasználók és a munkatársak szerepére. Empirikus kutatási eredmények alapján kiemelésre kerül a hazai vállalkozások kutatási-innovációs tevékenységének néhány sajátossága, mint például a fejlesztésekre szánt időbeli ráfordítás limitált mértéke, valamint nagyvállalati interjúkra építő esettanulmányokban (Audi, Bosch, Melecs) a munkahelyi környezet és a kreatív munkavégzés körülményeinek támogató szerepe. A kötet olyan tesztelt gyakorlati módszerek és menedzsment technikák ismertetésével zárul, amit az olvasók a saját vállalkozásuknál ki tudnak próbálni.

Hivatkozás: https://mersz.hu/dory-innovacio-es-kivalosag//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave