Dőry Tibor

Innováció és kiválóság

Menedzsment módszerek innovációs transzformációhoz


1. táblázat. A termékfejlesztési szakaszok időtartama és költségigénye
Szakasz
Időtartam
 
Költség
0. „Itt egy ötlet!”
 
 
 
1. Megfogalmazás, leírás és tervvázlat
1 hét
 
100 USD
2. Előzetes vizsgálatok végzése
2 hét
 
1 000 USD
3. Tervezés és specifikációk meghatározása
1 hónap
 
10 000 USD
4A. Prototípus kifejlesztése és tesztelése
 
 
 
4B. Piackutatás
 
 
 
4C. Stratégiai illeszkedés értékelése és kockázatelemzés
2 hónap
 
100 000 USD
5A. Felskálázás, kísérleti üzem építése
 
 
 
5B. Piaci tesztek
8 hónap
 
1 millió USD
6A. Üzem építése
 
 
 
6B. Promóció, piaci bevezetés
16 hónap
 
10 millió USD

Innováció és kiválóság

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2025

ISBN: 978 963 664 157 3

Az Innováció és kiválóság című kötet célja a vállalati kiválóság lencséjén keresztül egyfajta tükörképet mutatni a hazai vállalkozások innovációs tevékenységéről egy ágazati felmérés eredményein és vállalati esettanulmányokon keresztül, majd a gyakorlatban is kipróbálható, már bizonyított, egyszerű menedzsment módszerekkel segíteni elsősorban a kis- és közepesvállalkozások innovációs képességének a fejlesztését. Az első rész a vállalati kiválóság és a siker tényezőit tekinti át, majd rámutat az innováció lehetséges forrásaira, kiemelten a felhasználók és a munkatársak szerepére. Empirikus kutatási eredmények alapján kiemelésre kerül a hazai vállalkozások kutatási-innovációs tevékenységének néhány sajátossága, mint például a fejlesztésekre szánt időbeli ráfordítás limitált mértéke, valamint nagyvállalati interjúkra építő esettanulmányokban (Audi, Bosch, Melecs) a munkahelyi környezet és a kreatív munkavégzés körülményeinek támogató szerepe. A kötet olyan tesztelt gyakorlati módszerek és menedzsment technikák ismertetésével zárul, amit az olvasók a saját vállalkozásuknál ki tudnak próbálni.

Hivatkozás: https://mersz.hu/dory-innovacio-es-kivalosag//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave