Az 1960-as évektől elsősorban a közgazdaság- és a földrajztudomány berkein belül egy új kutatási terület kezdett kialakulni, amelynek képviselői az akkoriban rohamos fejlődésnek indult belföldi és nemzetközi utazásokra fókuszáltak. A turizmus értelmezése azóta átalakult, hiszen „egyaránt átszövi a mezőgazdaságot, az ipart és a szolgáltatást, de a kutatás-fejlesztésben is egyre nagyobb teret hódít magának” – írja Michalkó Gábor Turizmológia című könyvében.
A turizmus mint komplex világjelenség
Az emberek önmagukban is utaznak, vagy turistákkal találkoznak, de ha ki sem mozdulnak az otthonukból, a médián keresztül is szembesülhetnek a jelenséggel. A turizmusról alkotott kép azonban a legtöbb esetben nem jut túl a vakáció, a szálloda vagy a repülőgép jelentette asszociációkon. A turizmus a XXI. század elejére olyan mértékű komplex világjelenséggé vált, amelyben a Föld népességének közel 10 százaléka közvetlenül is érintett. A turizmus – a globalizáció mozgatórugójaként és haszonélvezőjeként – felelős a gazdaságban, a társadalomban és természeti környezetben bekövetkező kedvező és kedvezőtlen változásokért.
Az ágazatnak ugyanakkor folyamatosan újabb és újabb kihívásokra kell választ találnia, mint például hogy hogyan alkalmazhatja a mesterséges intelligenciát, miként érvényesüljön a szektorban a fenntarthatóság. Emellett válaszokat kell adnia a folyamatosan változó felhasználói igényekre, aminek következménye az újabb és újabb niche turisztikai termékek fejlesztése is.
A MeRSZ online könyvtárban folyamatosan bővítjük a turisztikai könyvek kínálatát. Ennek egyik állomása volt a Turizmus és mobilitás könyvsorozat létrehozása, hogy korszerű ismereteket közvetítsen a turizmus alap- és mesterképzés, valamint a szakirányú továbbképzések hallgatói részére.
A turisztikai könyvek tanulmányozása során használd a kényelmi funkciókat, mint például a gyors keresést, könyvjelzők, egyéni jegyzetek elhelyezését vagy a hivatkozások gyors beszúrását.