Takácsné Szabó Melinda

Gyerekjáték!

Logikai-matematikai tehetséggondozás játékba ágyazva óvodásoknak


9.2. táblázat. Azonosítási módszerek – Logikai-matematikai területen (N = 200) – Statisztika
Item
1
2
3
4
M
SD
Matematikai fejlesztőjátékok alkalmazása
0
,0%
3
,5%
46
,0%
50
,5%
3
,470
0
,566
Kisgyermekek esetében: térbeli-vizuális játékok, rejtvények
1
,0%
5
,5%
51
,5%
42
,0%
3
,345
0
,631
Geometriai rejtvények
1
,0%
8
,5%
52
,5%
38
,0%
3
,275
0
,657
Térbeli-vizuális képességeket, memóriát mérő eljárások
0
,5%
11
,0%
42
,5%
46
,0%
3
,340
0
,691
Pedagógus jellemzése
2
,5%
12
,5%
58
,0%
27
,0%
3
,095
0
,699
Matematikai feladatok
3
,5%
21
,0%
51
,5%
24
,0%
2
,960
0
,769
Objektív képességtesztek használata
4
,5%
20
,0%
56
,5%
19
,0%
2
,900
0
,750
Tesztek és felmérések
4
,0%
21
,5%
54
,0%
20
,5%
2
,910
0
,758
Intelligenciatesztek, Raven-féle tesztek
4
,5%
23
,0%
54
,0%
18
,5%
2
,865
0
,761
Pszichológus véleménye
7
,0%
29
,0%
49
,5%
14
,5%
2
,715
0
,798
Szülői jellemzés
9
,5%
44
,5%
41
,0%
5
,0%
2
,415
0
,732

Gyerekjáték!

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2025

ISBN: 978 963 664 158 0

A könyv az óvodás gyermekek logikai-matematikai tehetséggondozásához nyújt támogatást. Az óvodáskori logikai-matematikai tehetséggondozás célja a gyermekek matematikai gondolkodásának és problémamegoldó képességeinek korai fejlesztése. Ez a folyamat magában foglalja a számfogalom kialakítását, a mintázatok felismerését, a térbeli tájékozódást és a logikai következtetést. A tehetséggondozás során fontos a gyermekek egyéni képességeinek felismerése és támogatása, valamint a játékos, élményszerű tanulási környezet biztosítása.

A kötet számos játékot és játékos tevékenységet mutat be, amelyek az óvodai élet mindennapjaiba jól beilleszthetők. Továbbá iránymutatást ad az óvoda-iskola átmenet során a gyermekek matematikai képességeinek fejlesztéséhez is.

„A könyv kiválóan alkalmas az óvodai foglalkozások tartalmi és szakmai megújításához. Számos játékot tartalmaz, melyeket különösebb előkészületek nélkül alkalmazhatnak az óvodapedagógusok. A módszertani ajánlások alkalmazása korszerűvé, színvonalassá teszi a foglalkozásokat”. – Dr. Horváth Alice PhD

Hivatkozás: https://mersz.hu/takacsne-szabo-gyerekjatek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave