Gyerekjáték!
Logikai-matematikai tehetséggondozás játékba ágyazva óvodásoknak
|
Item
|
1
|
2
|
3
|
4
|
M
|
SD
|
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Matematikai fejlesztőjátékok alkalmazása
|
0 ,0% |
3 ,5% |
46 ,0% |
50 ,5% |
3 ,470 |
0 ,566 |
|
Kisgyermekek esetében: térbeli-vizuális játékok, rejtvények
|
1 ,0% |
5 ,5% |
51 ,5% |
42 ,0% |
3 ,345 |
0 ,631 |
|
Geometriai rejtvények
|
1 ,0% |
8 ,5% |
52 ,5% |
38 ,0% |
3 ,275 |
0 ,657 |
|
Térbeli-vizuális képességeket, memóriát mérő eljárások
|
0 ,5% |
11 ,0% |
42 ,5% |
46 ,0% |
3 ,340 |
0 ,691 |
|
Pedagógus jellemzése
|
2 ,5% |
12 ,5% |
58 ,0% |
27 ,0% |
3 ,095 |
0 ,699 |
|
Matematikai feladatok
|
3 ,5% |
21 ,0% |
51 ,5% |
24 ,0% |
2 ,960 |
0 ,769 |
|
Objektív képességtesztek használata
|
4 ,5% |
20 ,0% |
56 ,5% |
19 ,0% |
2 ,900 |
0 ,750 |
|
Tesztek és felmérések
|
4 ,0% |
21 ,5% |
54 ,0% |
20 ,5% |
2 ,910 |
0 ,758 |
|
Intelligenciatesztek, Raven-féle tesztek
|
4 ,5% |
23 ,0% |
54 ,0% |
18 ,5% |
2 ,865 |
0 ,761 |
|
Pszichológus véleménye
|
7 ,0% |
29 ,0% |
49 ,5% |
14 ,5% |
2 ,715 |
0 ,798 |
|
Szülői jellemzés
|
9 ,5% |
44 ,5% |
41 ,0% |
5 ,0% |
2 ,415 |
0 ,732 |
Tartalomjegyzék
- Gyerekjáték!
- Impresszum
- Ajánlás
- Köszönetnyilvánítás
- 1. Bevezetés
- 2. A tehetség meghatározása, összetevői
- 3. A tehetség azonosítása
- 4. A matematikai tehetség főbb jellemzői
- 5. Szemléletváltás az óvodás gyermekek tehetségnevelésében
- 6. Matematikai tehetséggondozás az óvoda-iskola átmenetben
- 7. Computational thinking és algoritmikus gondolkodás
- 8. A kutatás keretei, módszerei
- 9. A tehetséggondozás gyakorlatából
- 10. Játékeszközök felmérése az óvodai csoportokban
- 11. Értékelés és következtetések
- 12. Matematika az óvodában
- 13. Matematikai játékok gyűjteménye
- 13.1. Játékok logikai készlettel
- 13.2. Játékok színesrúd-készlettel
- 13.3. Táblás játékok, társasjátékok
- 13.4. Geometriai tapasztalatszerzések
- 13.5. Stratégiai játékok
- 13.6. Logikai játékok
- 13.7. Építőjátékok, konstrukciók
- 13.8. Játékok a szimmetriák felfedezésére
- 13.9. Számjátékok
- 13.10. Tehetséggondozás az újrahasznosítás jegyében
- 13.11. Minta komplex tevékenységekbe ágyazott matematikai tevekénységre
- 14. Összegzés, tapasztalatok
- 15. Függelék
- Irodalomjegyzék
- Táblázatok és ábrák jegyzéke
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2025
ISBN: 978 963 664 158 0
A könyv az óvodás gyermekek logikai-matematikai tehetséggondozásához nyújt támogatást. Az óvodáskori logikai-matematikai tehetséggondozás célja a gyermekek matematikai gondolkodásának és problémamegoldó képességeinek korai fejlesztése. Ez a folyamat magában foglalja a számfogalom kialakítását, a mintázatok felismerését, a térbeli tájékozódást és a logikai következtetést. A tehetséggondozás során fontos a gyermekek egyéni képességeinek felismerése és támogatása, valamint a játékos, élményszerű tanulási környezet biztosítása. A kötet számos játékot és játékos tevékenységet mutat be, amelyek az óvodai élet mindennapjaiba jól beilleszthetők. Továbbá iránymutatást ad az óvoda-iskola átmenet során a gyermekek matematikai képességeinek fejlesztéséhez is. „A könyv kiválóan alkalmas az óvodai foglalkozások tartalmi és szakmai megújításához. Számos játékot tartalmaz, melyeket különösebb előkészületek nélkül alkalmazhatnak az óvodapedagógusok. A módszertani ajánlások alkalmazása korszerűvé, színvonalassá teszi a foglalkozásokat”. – Dr. Horváth Alice PhD
Hivatkozás: https://mersz.hu/takacsne-szabo-gyerekjatek//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero