Takácsné Szabó Melinda

Gyerekjáték!

Logikai-matematikai tehetséggondozás játékba ágyazva óvodásoknak


9.4.1. táblázat. Szakemberek érdeklődési területei
Item
1
2
3
4
Mo
M
SD
Alapozó, általános képzés
11
,0%
27
,5%
38
,5%
23
,0%
3
2
,735
0
,938
Speciális, konkrét területre fókuszáló képzés
4
,0%
15
,5%
48
,0%
32
,5%
3
3
,090
0
,797
Általános háttérismeretek
9
,0%
31
,0%
41
,5%
18
,5%
3
2
,695
0
,875
Tehetségterületek szerinti tehetséggondozás
2
,0%
7
,0%
38
,5%
52
,5%
4
3
,415
0
,711
Speciális tehetséggondozó módszerek
1
,5%
7
,0%
34
,0%
57
,5%
4
3
,475
0
,694
Bevált jó gyakorlatok
1
,0%
1
,5%
26
,5%
71
,0%
4
3
,675
0
,558
Nemzetközi példák
4
,5%
20
,0%
46
,0%
29
,5%
3
3
,005
0
,824
Napi gyakorlatok, módszertani kézikönyv
2
,0%
3
,5%
33
,0%
61
,5%
4
3
,540
0
,664

Gyerekjáték!

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2025

ISBN: 978 963 664 158 0

A könyv az óvodás gyermekek logikai-matematikai tehetséggondozásához nyújt támogatást. Az óvodáskori logikai-matematikai tehetséggondozás célja a gyermekek matematikai gondolkodásának és problémamegoldó képességeinek korai fejlesztése. Ez a folyamat magában foglalja a számfogalom kialakítását, a mintázatok felismerését, a térbeli tájékozódást és a logikai következtetést. A tehetséggondozás során fontos a gyermekek egyéni képességeinek felismerése és támogatása, valamint a játékos, élményszerű tanulási környezet biztosítása.

A kötet számos játékot és játékos tevékenységet mutat be, amelyek az óvodai élet mindennapjaiba jól beilleszthetők. Továbbá iránymutatást ad az óvoda-iskola átmenet során a gyermekek matematikai képességeinek fejlesztéséhez is.

„A könyv kiválóan alkalmas az óvodai foglalkozások tartalmi és szakmai megújításához. Számos játékot tartalmaz, melyeket különösebb előkészületek nélkül alkalmazhatnak az óvodapedagógusok. A módszertani ajánlások alkalmazása korszerűvé, színvonalassá teszi a foglalkozásokat”. – Dr. Horváth Alice PhD

Hivatkozás: https://mersz.hu/takacsne-szabo-gyerekjatek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave