Gyerekjáték!
Logikai-matematikai tehetséggondozás játékba ágyazva óvodásoknak
|
Item
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Mo
|
M
|
SD
|
|
Logikai készlet
|
16 ,6% |
51 ,9% |
18 ,9% |
12 ,6% |
2 |
2 ,274 |
0 ,886 |
|
Színesrúd-készlet
|
40 ,2% |
45 ,0% |
11 ,6% |
3 ,2% |
2 |
1 ,779 |
0 ,774 |
|
Tangram
|
49 ,5% |
31 ,7% |
9 ,9% |
8 ,9% |
1 |
1 ,783 |
0 ,952 |
|
Építőelemek
|
0 ,4% |
9 ,7% |
18 ,3% |
71 ,6% |
4 |
3 ,611 |
0 ,677 |
|
Sakk
|
73 ,8% |
13 ,6% |
8 ,5% |
4 ,1% |
1 |
1 ,428 |
0 ,812 |
|
Dominó
|
8 ,9% |
30 ,8% |
31 ,4% |
28 ,9% |
3 |
2 ,801 |
0 ,987 |
|
Lego, Duplo
|
2 ,4% |
4 ,9% |
8 ,5% |
84 ,2% |
4 |
3 ,744 |
0 ,659 |
|
IKT-alkalmazások, -játékok
|
32 ,9% |
31 ,6% |
20 ,9% |
14 ,6% |
2 |
2 ,172 |
1 ,046 |
Tartalomjegyzék
- Gyerekjáték!
- Impresszum
- Ajánlás
- Köszönetnyilvánítás
- 1. Bevezetés
- 2. A tehetség meghatározása, összetevői
- 3. A tehetség azonosítása
- 4. A matematikai tehetség főbb jellemzői
- 5. Szemléletváltás az óvodás gyermekek tehetségnevelésében
- 6. Matematikai tehetséggondozás az óvoda-iskola átmenetben
- 7. Computational thinking és algoritmikus gondolkodás
- 8. A kutatás keretei, módszerei
- 9. A tehetséggondozás gyakorlatából
- 10. Játékeszközök felmérése az óvodai csoportokban
- 11. Értékelés és következtetések
- 12. Matematika az óvodában
- 13. Matematikai játékok gyűjteménye
- 13.1. Játékok logikai készlettel
- 13.2. Játékok színesrúd-készlettel
- 13.3. Táblás játékok, társasjátékok
- 13.4. Geometriai tapasztalatszerzések
- 13.5. Stratégiai játékok
- 13.6. Logikai játékok
- 13.7. Építőjátékok, konstrukciók
- 13.8. Játékok a szimmetriák felfedezésére
- 13.9. Számjátékok
- 13.10. Tehetséggondozás az újrahasznosítás jegyében
- 13.11. Minta komplex tevékenységekbe ágyazott matematikai tevekénységre
- 14. Összegzés, tapasztalatok
- 15. Függelék
- Irodalomjegyzék
- Táblázatok és ábrák jegyzéke
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2025
ISBN: 978 963 664 158 0
A könyv az óvodás gyermekek logikai-matematikai tehetséggondozásához nyújt támogatást. Az óvodáskori logikai-matematikai tehetséggondozás célja a gyermekek matematikai gondolkodásának és problémamegoldó képességeinek korai fejlesztése. Ez a folyamat magában foglalja a számfogalom kialakítását, a mintázatok felismerését, a térbeli tájékozódást és a logikai következtetést. A tehetséggondozás során fontos a gyermekek egyéni képességeinek felismerése és támogatása, valamint a játékos, élményszerű tanulási környezet biztosítása. A kötet számos játékot és játékos tevékenységet mutat be, amelyek az óvodai élet mindennapjaiba jól beilleszthetők. Továbbá iránymutatást ad az óvoda-iskola átmenet során a gyermekek matematikai képességeinek fejlesztéséhez is. „A könyv kiválóan alkalmas az óvodai foglalkozások tartalmi és szakmai megújításához. Számos játékot tartalmaz, melyeket különösebb előkészületek nélkül alkalmazhatnak az óvodapedagógusok. A módszertani ajánlások alkalmazása korszerűvé, színvonalassá teszi a foglalkozásokat”. – Dr. Horváth Alice PhD
Hivatkozás: https://mersz.hu/takacsne-szabo-gyerekjatek//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero