Kisvállalati gazdaságtan és menedzsment
Versenyképességi megközelítés
Tartalomjegyzék
- Kisvállalati gazdaságtan és menedzsment • Versenyképességi megközelítés
- Impresszum
- BEVEZETÉS
- I. KISVÁLLALATI GAZDASÁGTAN
- 1. KISVÁLLALATOK HELYE ÉS SZEREPE A PIACGAZDASÁGI RENDSZERBEN
- 1.1. VÁLLALATOK, KISVÁLLALATOK ÉS VÁLLALKOZÁSOK
- 1.2. A MIKRO-, KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALATOK MEGKÜLÖNBÖZTETŐ ISMÉRVEI
- 1.3. A KISVÁLLALATOK GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI JELENTŐSÉGE
- 1.4. A KÜLÖNBÖZŐ TÍPUSÚ KISVÁLLALATOK SZEREPE A REGIONÁLIS GAZDASÁGFEJLESZTÉSBEN
- 1.5. A KISVÁLLALATI KUTATÁS (KVK) MINŐSÉGI MKKV-TIPOLÓGIÁJA: VÁLLALATOK A HAGYOMÁNYOS ÉS A MODERN ÁGAZATOKBAN
- ÖSSZEFOGLALÁS
- ALAPFOGALMAK
- ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK
- IRODALOMJEGYZÉK
- 1.1. VÁLLALATOK, KISVÁLLALATOK ÉS VÁLLALKOZÁSOK
- 2. KISVÁLLALATOK A VÁLTOZÓ VILÁGBAN ÉS MAGYARORSZÁGON
- 2.1. KISVÁLLALATOK A VILÁGBAN: VÁLTOZÓ FELFOGÁS, VÁLTOZÓ SZEREPEK
- 2.2. A MAGYARORSZÁGI VÁLLALATFEJLŐDÉS A RENDSZERVÁLTÁSTÓL NAPJAINKIG
- 2.2.1. A VÁLLALKOZÁSI EXPANZIÓ – A RENDSZERVÁLTÁSTÓL 1995-IG
- 2.2.2. A KISVÁLLALATOK DIFFERENCIÁLÓDÁSA, 1996-2004
- 2.2.3. AZ EURÓPAI UNIÓS CSATLAKOZÁS ÉS A VÁLSÁGÉVEK: 2004–2013
- 2.2.4. A GAZDASÁGI FELLENDÜLÉS ÉS PROSPERITÁS ÉVEI: 2014–2019
- 2.2.5. KISVÁLLALATOK A KORONAVÍRUS-JÁRVÁNY IDŐSZAKÁBAN: 2020–2022
- 2.2.1. A VÁLLALKOZÁSI EXPANZIÓ – A RENDSZERVÁLTÁSTÓL 1995-IG
- ÖSSZEFOGLALÁS
- ALAPFOGALMAK
- ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK
- IRODALOMJEGYZÉK
- 3. A KISVÁLLALATOK MAGYARORSZÁGON NAPJAINKBAN
- 4. A KISVÁLLALATOK ÉS A VERSENYKÉPESSÉG
- 4.1. A GAZDASÁGI VERSENY ÉS A VERSENYKÉPESSÉG ALAPFOGALMI RENDSZERE ÉS SZINTJEI
- 4.2. A VÁLLALATI VERSENYKÉPESSÉG ELMÉLETEINEK EVOLÚCIÓJA
- 4.3. KOMPETENCIAALAPÚ MKKV-VERSENYKÉPESSÉG TÉNYEZŐI – ERŐFORRÁSOK ÉS KÉPESSÉGEK
- 4.4. A KISVÁLLALATI VERSENYKÉPESSÉG-KUTATÁS ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI MEGKÖZELÍTÉSE
- ÖSSZEFOGLALÁS
- ALAPFOGALMAK
- ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK
- IRODALOMJEGYZÉK
- MELLÉKLET: A VERSENYKÉPESSÉGI PONTOK SZÁMÍTÁSA
- 5. A KISVÁLLALATI SZERVEZET FELÉPÍTÉSE ÉS MENEDZSELÉSE
- 1. KISVÁLLALATOK HELYE ÉS SZEREPE A PIACGAZDASÁGI RENDSZERBEN
- II. A KISVÁLLALATI MŰKÖDÉS FUNKCIONÁLIS TERÜLETEI
- 6. A KISVÁLLALATOK PÉNZÜGYI ÉS CASH FLOW MENEDZSMENTJE
- 7. A KISVÁLLALATOK MARKETINGJE
- 8. A KISVÁLLALATOK ÉS A DIGITALIZÁCIÓ
- 9. A KISVÁLLALATOK ÉS AZ EMBERIERŐFORRÁS-MENEDZSMENT
- 10. KISVÁLLALATI VERSENYSTRATÉGIA ÉS DÖNTÉSHOZATAL
- SPECIÁLIS TÉMÁK
- 11. A KISVÁLLALATOK ÉS AZ INNOVÁCIÓ
- 11.1. A KISVÁLLALATOK SZEREPE AZ INNOVÁCIÓS FOLYAMATOKBAN
- 11.2. MAGYARORSZÁG INNOVÁCIÓS TELJESÍTMÉNYE
- 11.3. A VÁLLALATI INNOVÁCIÓ ÉS AZ INNOVÁCIÓ HATÓTÉNYEZŐI
- 11.4. A VÁLLALATI INNOVÁCIÓ MÉRET SZERINTI ÖSSZEFÜGGÉSEI
- 11.5. A KISVÁLLALATI INNOVÁCIÓ MÉRET SZERINTI ALAKULÁSA A KVK ADATÁLLOMÁNYA ALAPJÁN
- ÖSSZEFOGLALÁS
- ALAPFOGALMAK
- ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK
- IRODALOMJEGYZÉK
- 11.1. A KISVÁLLALATOK SZEREPE AZ INNOVÁCIÓS FOLYAMATOKBAN
- 12. A KISVÁLLALATOK NEMZETKÖZIESEDÉSE
- 13. A VÁLLALKOZÓVÁ VÁLÁS – A VÁLLALKOZÓK ÉS A KISVÁLLALATI TULAJDONOSOK JELLEMZŐI ÉS MOTIVÁCIÓI
- 14. CSALÁDI VÁLLALATOK AZ MKKV-SZEKTORBAN
- 11. A KISVÁLLALATOK ÉS AZ INNOVÁCIÓ
- ÖSSZEFOGLALÁS ÉS KÖVETKEZTETÉSEK
- A kötet szerzői
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2023
ISBN: 978 963 454 906 2
A kötet célja, hogy átfogó képet nyújtson a kisvállalati gazdálkodás és menedzsment sajátosságairól, arról, hogyan is lehetnek sikeresek a kisvállalatok. Bár foglalkozunk a nemzetközi gyakorlattal, a fókuszban elsősorban a hazai kisvállalatok szerepelnek. Arra törekszünk, hogy bemutassuk az alapvető felfogásokat a kisvállalatok kapcsán, ugyanakkor mondanivalóinkat gyakorlati példákkal, adatokkal igyekszünk alátámasztani. Ehhez felhasználjuk a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar RIERC kutatócsoportja által már több mint egy évtizede folytatott kisvállalati kutatás adatait és eredményeit. Könyvünk elsősorban a kisvállalatokkal foglalkozó kutatóknak, egyetemi, főiskolai hallgatóknak szól – itt is inkább az alapképzés utolsó harmadában és mesterszakon tanulóknak –, bár gyakorló vállalkozók is hasznosnak találhatják. A könyv három nagyobb részre tagolódik. Az első részben kisvállalatok gazdaságtani témái szerepelnek, a kisvállalatok gazdasági, társadalmi szerepvállalása, a kisvállalatok időben változó felfogása a világban és Magyarországon. A második rész a kisvállalati menedzsment specifikus területeivel, a pénzügyekkel, a marketinggel, a digitalizációval, a humán erőforrás menedzsmenttel és a stratégiával foglalkozik. A harmadik rész speciális témákat tárgyal: az innováció, a nemzetköziesedés, a vállalkozóvá válás és a családi vállalatok kerülnek sorra. A könyv fókuszában a megállapodott cégek szerepelnek, így szándékosan nem foglalkozunk a ma olyan népszerű startupokkal és a vállalkozásindítással sem, ezek a témák szétfeszítenék a könyv kereteit.
Ez a mű a Creative Commons Nevezd meg! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.
Hivatkozás: https://mersz.hu/szerb-rideg-kisvallalati-gazdasagtan-es-menedzsment//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero