Mi a műalkotás?
Tartalomjegyzék
- ÉLELMISZER-MARKETING
- Impresszum
- Előszó
- I. Az élelmiszer-gazdasági marketing alapjai
- II. MIR és marketingkutatás
- 1. A marketinginformáció-rendszer és elemei
- 2. A marketingkutatás
- 3. A marketingkutatás új lehetőségei és eszközei
- III. Az élelmiszer-vásárlói és -fogyasztói magatartás rendszere
- 1. Globális trendek és ellentrendek az élelmiszerek fogyasztásában
- 2. Az élelmiszer-vásárlói és -fogyasztói magatartás jellemzői
- 3. Online élelmiszer-vásárlói és -fogyasztói magatartás
- 3.1. Az online fogyasztói magatartás folyamatának első lépése – A probléma felismerése
- 3.2. Az online fogyasztói magatartás folyamatának második lépése – Információkeresés (böngészés)
- 3.3. Az online fogyasztói magatartás folyamatának harmadik lépése – Információfeldolgozás és alternatívák értékelése
- 3.4. AZ Online fogyasztói magatartás folyamatának negyedik lépése – Döntés, vásárlás
- 3.5. Az online fogyasztói magatartás folyamatának ötödik lépése – Döntés utáni magatartás, véleményezés
- 3.6. A hazai online kiskereskedelem jellemzői
- Felhasznált irodalom
- 3.1. Az online fogyasztói magatartás folyamatának első lépése – A probléma felismerése
- 4. A fogyasztói etnocentrizmus
- 5. A fenntartható fogyasztás iránt elkötelezett fogyasztói csoport, a LOHAS jellemzői
- IV. Szervezeti piacok az élelmiszer-gazdaságban, a szervezeti piacok magatartása
- 1. Szervezeti piacok az élelmiszer-gazdaságban
- 2. Az élelmiszer-gazdasági szervezeti piacok trendjei
- 3. A szervezeti vásárlás folyamata
- 3.1. A vásárlás természete
- 3.2. A szervezeti vásárlás
- 3.3. Beszerzési szituációk
- 3.4. A szervezeti vásárlási folyamat szakaszai
- 3.4.1. A probléma definiálása (felismerése vagy előrejelzése)
- 3.4.2. A szükséges igények, eszközök típusának, jellemzőinek és mennyiségének általános meghatározása, azaz a probléma és megoldásának általános megfogalmazása
- 3.4.3. Termékspecifikáció – a szükséges eszközök jellemzőinek leírása
- 3.4.4. A kiválasztás szakasza – a potenciális beszállítók, források keresése és előminősítése
- 3.4.5. A kiválasztás szakasza – az ajánlatkérés és elemzés
- 3.4.6. A megoldás szakasza – folyamatos rendelés és feltételeinek meghatározása, a tranzakció rendszeresítése
- 3.4.7. Teljesítményértékelés és visszacsatolás
- 3.4.1. A probléma definiálása (felismerése vagy előrejelzése)
- Felhasznált irodalom
- 3.1. A vásárlás természete
- V. Marketingstratégiai tervezés és a piaci verseny összetevői az élelmiszer-gazdaságban
- VI. Kis- és középvállalkozások az élelmiszer-gazdaságban, piaci magatartásuk jellemzői
- 1. A KKV-marketing speciális jellemzői
- 2. Alkalmazott marketingstratégiák és -eszközök
- 3. Piacorientáció és vállalati teljesítmény a hazai élelmiszeripari KKV-szektorban
- VII. Szegmentáció, célpiacok és pozicionálás
- VIII. Marketingeszközök szerepe az élelmiszer-marketingben
- 1. A termékpolitika eszközei az élelmiszer-marketingben
- 2. Élelmiszeripari termékfejlesztés és innováció
- 3. Az árpolitika eszközei az élelmiszer-marketingben
- 4. Az értékesítési csatorna szerepe és eszközei az élelmiszer-marketingben
- 4.1. A csatornapolitika alapvető összefüggései
- 4.2. Élelmiszer-nagykereskedelem
- 4.3. Élelmiszer-kiskereskedelem
- 4.3.1. A legjelentősebb trendek a kiskereskedelemben
- 4.3.2. A kiskereskedelem elvárásai a beszállítókkal szemben
- 4.3.3. A hazai élelmiszer-kiskereskedelem főbb jellemzői
- 4.3.4. A kisvállalkozások megfelelési képessége az élelmiszer-kiskereskedelem elvárásaival szemben
- 4.3.5. Javaslatok az élelmiszeripari KKV-k csatornapolitikájának kialakításához
- 4.3.1. A legjelentősebb trendek a kiskereskedelemben
- Felhasznált irodalom
- 4.1. A csatornapolitika alapvető összefüggései
- 5. A marketingkommunikációs eszközök szerepe
- 6. A származási hely és a minőségjelzők szerepe a marketingkommunikációban
- 7. Online marketingkommunikáció
- 7.1. Az interaktív jelleg és a közösségi szemlélet kialakulása az internet hatására
- 7.2. Az online fogyasztó jellemzői
- 7.3. Az internet penetráció jellemzői és a vállalkozások internetes elérhetősége
- 7.4. Az online marketing definiálása
- 7.5. Az online marketingeszközök bemutatása
- 7.6. Az online marketingkampányok mérhetősége
- Felhasznált irodalom
- 7.1. Az interaktív jelleg és a közösségi szemlélet kialakulása az internet hatására
- IX. Közösségi agrármarketing az élelmiszer-gazdaságban
- 1. A közösségi marketing kialakulása és fejlődéstörténete
- 2. A marketingszövetkezetek
- 2.1. A marketingszövetkezetek jelentősége, előnyei és koordinációs szerepe
- 2.2. A mezőgazdasági szövetkezetek létrejöttének feltételei és alapvető jellegzetességei
- 2.3. A szövetkezetek meghatározása, célja, funkciói és alapelvei
- 2.4. A marketing (értékesítő) szövetkezetek fajtái a mezőgazdaságban
- 2.5. A szövetkezeti modellfejlődés és követelményei az élelmiszer-gazdaságban
- 2.6. Összefoglalás helyett: a marketingszövetkezetek hosszú távú sikerességének legfontosabb feltételei
- Felhasznált irodalom
- 2.1. A marketingszövetkezetek jelentősége, előnyei és koordinációs szerepe
- 3. Csoportos szakmai szervezetek – védjegyközösségek
- 4. Ország-szervezetek
- X. A szakágazati marketing jellemzői
- 1. Tejipari marketing
- 1.1. A tejtermékek tápanyag összetétele és fogyasztói egészségimázsa
- 1.2. Tejtermékek kedveltsége és fogyasztási gyakorisága
- 1.3. A magyar tejtermékfogyasztás alakulása nemzetközi összehasonlításban
- 1.4. Az alacsony tejtermékfogyasztás fontosabb okai
- 1.5. A közösségi marketing legfontosabb feladata a hazai tejszektorban
- Felhasznált irodalom
- 1.1. A tejtermékek tápanyag összetétele és fogyasztói egészségimázsa
- 2. Húsipari marketing
- 2.1. A húságazat gazdasági-társadalmi helyzete és jelentősége
- 2.2. A húsfélék tápanyag összetétele és fogyasztói egészségimázsa
- 2.3. Húsfélék fogyasztási gyakorisága és kedveltsége
- 2.4. Húsfélékkel kapcsolatos vásárlási szokások
- 2.5. A húsfélékkel kapcsolatos fogyasztói tévhitek
- 2.6. Közösségi agrármarketing a hazai hússzektorban
- Felhasznált irodalom
- 2.1. A húságazat gazdasági-társadalmi helyzete és jelentősége
- 3. Baromfiipari marketing
- 4. Zöldség- és gyümölcsmarketing
- 5. Bormarketing
- 6. Pálinkamarketing
- 1. Tejipari marketing
- XI. Új marketingirányzatok az élelmiszer-marketingben
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2022
ISBN: 978 963 454 812 6
Azon túl, hogy legelőször is nyelvi képződmény, az irodalmi műalkotásnak nincs időtlen lényege. Ugyanakkor minden nagy korszakban lényegi ismérvek alapján tekintünk műalkotásnak egy szöveget. Az értelmezés gyakran mégis úgy lát munkához, mintha már mindig is tudná, mi és miként tesz műalkotássá egy szöveget, sőt, mintha eleve elintézett kérdés volna, hogy mi számít műalkotásnak egyáltalán. Kivált pedig nagy műalkotásnak. A könyv a strukturalizmus nagy hatású térbeli műfogalmával szemben a – szöveg és az olvasás köztes terében megképződő – műalkotásnak abból az időbeli létmódjából indul ki, amely a művészeti ágak közül egyedül még a zenének sajátja. A létmódja felől megvilágított műalkotás ugyanis a maga kettős időszerkezete jóvoltából egyszerre van belefoglalva az olvasási eseménybe és beillesztve a költészet szűntelen mozgásban lévő hatástörténetébe.
A kötet előbb a szöveg művé válásának problémáit tárgyalja, majd olyan irodalmi olvasásmódra tesz kísérletet, amely megkerülhetetlennek tekinti a közlés hangolt beszédszerűségét s vele a dikció, a modalitás, a ritmus, a prozódia, a dallamvonal és a frazírozás poétikai teljesítményét. Mert nélkülük a műbeli igazság nem művészetként történik meg velünk. A költészetben Rilke, Babits, Benn, Szabó Lőrinc és Nemes Nagy, az epikában Stendhal, Tolsztoj, Flaubert, Hamsun, Kosztolányi és Márai alkotásai állnak az értelmezések előterében.
A szakmai értékelésből:
„A bonyolult összefüggéseket világos okfejtéssel tárgyaló, módszertani értelemben is hiánypótló könyv nemcsak a szakemberek és a művelt közönség köreiben találja majd meg érdeklődő olvasóit, hanem az egyetemeken is fontos oktatási segédanyag lehet, mint ahogy 20. századi irodalmi hagyományaink középiskolai közvetítését is hatékonyan segítheti elő.”
(Szirák Péter)
Hivatkozás: https://mersz.hu/kulcsar-szabo-mi-a-mualkotas//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero