Didaktika
Elméleti alapok a tanítás tanulásához
Tartalomjegyzék
- Hanti hadak, manysi mesék: kalauz legközelebbi nyelvrokonainkhoz
- Impresszum
- Előszó
- Mi fán terem a nyelvrokon?
- 1. Bevezetés a bevezetésbe, avagy hogyan hasonlítunk?
- 2. Az ősök nyelve, a nyelvek őse
- 3. A nyelv változása: mi, hol, és főleg: miért változik?
- 4. A legkisebb is számít, sőt! Dióhéjban a hangváltozásokról
- 4.1. Hangváltozás, hangmegfelelés: a nyelvtörténet alapjai
- 4.2. A hangváltozás okáról, módjáról és hatásáról
- 4.3. Milyen hangváltozások vannak?
- 4.4. A hangváltozások szabályossága
- 4.5. Más (nyelv)családokban is megesik…
- 4.6. Végül, de nem utolsósorban: a hányatott sorsú szó végi hangokról
- 4.7. Szó végi változások és a nyelv többi eleme
- Továbbvezető irodalom
- 4.1. Hangváltozás, hangmegfelelés: a nyelvtörténet alapjai
- 5. Szavak vándorlása
- 6. Alapnyelvi örökségünk
- 7. A grammatikai morfémák és a nyelvrokonság
- 8. Grammatikalizáció
- 9. Ősi mondatok nyomában
- 10. Mennyire uráli a magyar?
- 11. Manysi és hanti
- 11.1. Az északi manysi
- 11.2. Az északi hanti
- 11.3. Szurguti hanti mini nyelvlecke
- Továbbvezető irodalom
- Élet Szibéria nyugati végein
- 12. A hantik és manysik lakta Szibéria
- 13. A hantik története és kapcsolatuk a környezetükkel
- 14. A kőolaj esete a hantikkal és a manysikkal
- 15. A tajgán innen és túl: hagyományok és változások a hanti emberek életében napjainkban
- 16. Kis nép – nagy rokonság
- 17. Éneklési alkalmak és éneklési mód a hantiknál az 1990-es években
- 18. Terepnaplórészletek 1992–2017
- 12. A hantik és manysik lakta Szibéria
- Történetek az Urálon túlról
- Felhasznált, illetve továbbvezető irodalom a kötet Mi fán terem a nyelvrokon? című egységéhez
- Felhasznált, illetve továbbvezető irodalom a kötet Élet Szibéria nyugati végein című egységéhez
- Függelékek
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2021
ISBN: 978 963 454 721 1
A didaktika a pedagógiának a tanulás támogatásával foglalkozó tudományterülete, amely a Comenius óta eltelt 5 évszázadban folyamatosan gazdagodott, bővült. A jelen kézikönyv több mint 20 fejezetben dolgozza fel a tanulás jellemzőire, a tanulókra, a tehetségesekkel, a különös figyelmet igénylőkkel való bánásmódra, az oktatás tartalmára, a tantervekre, a tervezésre, az oktatás kereteire, stratégiáira, módszereire, a digitális pedagógiára vonatkozó legújabb ismereteket. Tájékozódhatunk belőle a társadalom és az oktatás kapcsolatáról, a tanulás környezetéről, a hatékony pedagógus ismérveiről, a pedagógussá válás folyamatáról, a pedagógiai kutatás alapvető módszereiről, valamint az oktatás paradigmáinak történeti alakulásáról. A kézikönyvet, amelyet a neveléstudomány és a pedagógusképzés jeles képviselői írtak, egyaránt haszonnal forgathatják az ismereteiket bővíteni kívánó gyakorló pedagógusok, doktoranduszhallgatók, valamint a mesterség alapjaival ismerkedő pedagógusjelöltek.
Hivatkozás: https://mersz.hu/falus-didaktika//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero