IRODALOMJEGYZÉK

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Acs, Z. J.–Szerb, L. (2009): The global entrepreneurship Index (GEINDEX). Foundations and Trends in entrepreneurship, 5 (5), 341–435.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Ajzen, I. (1991): The Theory of Planned Behavior. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50 (2), 179–211.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Ajzen, I. (2006a): Constructing a Theory of Planned Behavior Questionnaire – Brief Description of the Theory of Planned Behavior. http://people.umass.edu/aizen/pdf/tpb.measurement.pdf (Letöltve: 2022. 07. 20.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Ajzen, I. (2006b): Behavioral Interventions Based on the Theory of Planned Behavior. Technical Report. January 2006. https://people.umass.edu/aizen/pdf/tpb.intervention.pdf (Letöltve: 2022. 07. 20.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Asante, E. A.–Affum-Osei, E. (2019): Entrepreneurship as a career choice: The impact of locus of control on aspiring entrepreneurs' opportunity recognition. Journal of Business Research, 98, 227–235.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Baker, T.–Welter, F. (2018): Contextual Entrepreneurship: An Interdisciplinary Perspective, Foundations and Trends in Entrepreneurship, 14 (4), 357–426.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bandura, A. (1977): Social Learning Theory. Englewood Cliffs: Prentice-Hall.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bandura, A. (1982): Self-efficacy mechanism in human agency. American Psychologist, 37 (2), 122–147.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bandura, A. (1989): Social cognitive theory. In: Vasta, R. (ed.) (1989): Annals of Child Development. Six theories of child development. Greenwich: JAI Press, 1–60.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bandura, A. (1995): Self-Efficacy in Changing Societies. Cambridge: Cambridge University Press.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Barba-Sánchez, V.–Atienza-Sahuquillo, C. (2012): Entrepreneurial behavior: Impact of motivation factors on decision to create a new venture. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, Vol. 18, No. 2, 132–138. 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bartha, Z.–Gubik, A.–Bereczk, Á. (2019): The Social Dimension of the Entrepreneurial Motivation in the Central and Eastern European Countries. Entrepreneurial Business and Economics Review, 7 (1), 9–27.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Belas, J.–Gavurova, B.–Schonfeld, J.–Zvarikova, K.–Kacerauskas, T. (2017): Social and economic factors affecting the entrepreneurial intention of university students. Transformations in Business and Economics, 16(3), 220–239. 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bosma, N.–Hessels, J.–Schutjens, V.–Van Praag, M.–Verheul, I. (2012): Entrepreneurship and role models. Journal of Economic Psychology, 33 (2), 410–424.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Brieger, S. A.–Bäro, A.–Criaco, G.–Terjesen, S. A. (2021): Entrepreneurs’ age, institutions, and social value creation goals: A multi-country study. Small Business Economics, 57, 425–453.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Carland, J. W.–Hoy, F.–Boulton, W. R.–Carland, J. A. C. (1984): Differentiating entrepreneurs from small business owners: A conceptualization. Academy of Management Review, 9 (2), 354–359.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Chell, E. (2008): The entrepreneurial personality: A social construction. 2nd ed. London–New York: Routledge.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Chen, C. C.–Greene, P. G.–Crick, A. (1998): Does entrepreneurial self-efficacy distinguish entrepreneurs from managers? Journal of Business Venturing, 13 (4), 295–316.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Cheng, P. Y. K. (2007): The trader interaction effect on the impact of overconfidence on trading performance: An empirical study. Journal of Behavioral Finance, 8 (2), 59–69.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Costin, Y.–O'Brien, M. P.–Slattery, D. M. (2018): Using simulation to develop entrepreneurial skills and mind-set: an exploratory case study. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 30 (1), 136–145.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

De Ruysscher, C.–Claes, C.–Lee, T.–Cui, F.–Van Loon, J.–De Maeyer, J.–Schalock, R. (2017): A Systems Approach to Social Entrepreneurship. VOLUNTAS: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organisations, Vol. 28, No. 6, 2530–2545. 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Egerová, D.–Eger, L.–Micik, M. (2017): Does entrepreneurship education matter? Business students’ perspectives. Tertiary Education and Management, 23 (1), 1–15.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Eyel, C. Ş.–Kaplan, B.–Ünkaya, G. (2020): The effect of business administration students’ individual values on their entrepreneurial tendency in Istanbul. Economics and Sociology, 13 (4), 187–212.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gauthier, J. F.–Stangler, D.–Penzel, M.–Morelix, A.–Ortmans, J. (2018): Global Startup Ecosystem Report 2018. Succeeding in the New Era of Technology. Startup Genome and Global Entrepreneurship Network (GEN). https://startupgenome.com/reports/global-startup-ecosystem-report-gser-2018 (Letöltve: 2021. 02. 12.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Giacomin, O.–Janssen, F.–Shinnar, R. S. (2016): Student entrepreneurial optimism and overconfidence across cultures. International Small Business Journal, 34 (7), 925–947.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gősiné Greguss A.–Székely A. (2006): A pszichológia módszerei. In: Oláh A. (szerk.) (2006): Pszichológiai alapismeretek. Budapest: Bölcsész Konzorcium, 51–91.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Green, F. (2013): Youth entrepreneurship: A background paper for the OECD Centre for Entrepreneurship, SMEs and Local Development. Paris: OECD.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gubik, A. S: (2021): Entrepreneurial career: Factors influencing the decision of Hungarian students. Entrepreneurial Business and Economics Review, 9 (3), 43–58.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gubik S. A. (2013): A magyar hallgatók vállalkozásindító szándékát befolyásoló tényezők modellje: Ajzen tervezett magatartás elméletének kiterjesztése. Vezetéstudomány, 44 (7–8), 5–17.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gubik, S. A.–Farkas, Sz. (2019): Entrepreneurial Intention in the Visegrad Countries. Danube. Law and Economics Review, 10 (4), 347–368.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gubik, S. A. (2014): The Role of Higher Education Institutions in the Entrepreneurship of Hungarian Students. Theory Methodology Practice: Club of Economics in Miskolc, 10 (1), 71–79.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gubik, S. A.–Bartha, Z. (2021): Student perception and the efficacy of universities in shaping the entrepreneurial mindset. Theory Methodology Practice: Club of Economics in Miskolc, 17 (SI), 65–76.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Hamilton, B. H. (2000): Does entrepreneurship pay? An empirical analysis of the returns to self-employment. Journal of Political Economy, 108 (3), 604–631.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Harms, R. (2015): Self-regulated learning, team learning and project performance in entrepreneurship education: Learning in a lean startup environment. Technological Forecasting and Social Change, 100, 21–28.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Imreh-Tóth M. (2015): Az egyetemi vállalkozásoktatás lehetséges szerepe a vállalkozóvá válás elősegítésében. Szeged: JATEPress.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Jayawarna, D.–Rouse, J.–Kitching, J. (2013): Entrepreneur motivations and life course. International Small Business Journal31(1), 34–56. 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kanfer, R. (1992): Work motivation: New directions in theory and research. In: Cooper, C. L.–Robertson, I. T. (eds): International Review of Industrial and Organizational Psychology. London: John Wiley & Sons, Ltd., 1–53.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kanfer, R.–Frese, M.–Johnson, R. E. (2017): Motivation related to work: A century of progress. Journal of Applied Psychology, 102 (3), 338–355.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kiss P. (2006): A társas élet jelenségei. In: Oláh A. (szerk.) (2006): Pszichológiai alapismeretek. Budapest: Bölcsész Konzorcium, 534–595.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kobylińska, U.–Lavios, J. J. (2020): Development of research on the university entrepreneurship ecosystem: trends and areas of interest of researchers based on a systematic review of literature. Oeconomia Copernicana, 11 (1), 117–133.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Koellinger, P.–Minniti, M.–Schade, C. (2007): I think I can, I think I can: Overconfidence and entrepreneurial behavior. Journal of Economic Psychology, 28 (4), 502–527.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kolstad, I.–Wiig, A. (2015): Education and entrepreneurial success. Small Business Economics, 44 (4), 783–796.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Komlósi A. (2006): A személyiség értelmezésének és tanulmányozásának különböző megközelítései. In: Oláh A. (szerk.) (2006): Pszichológiai alapismeretek. Budapest: Bölcsész Konzorcium, 477–533.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kurczewska, A.–Doryń, W.–Wawrzyniak, D. (2020): An Everlasting Battle between Theoretical Knowledge and Practical Skills? The Joint Impact of Education and Professional Experience on Entrepreneurial Success. Entrepreneurial Business and Economics Review, 8 (2), 219–237.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Ling, H.–Venesaar, U. (2015): Enhancing Entrepreneurship Education in Engineering Students to Increase Their Metacognitive Abilities: Analysis of Student Self-Assessments. Engineering Economics, 26 (3), 333–342.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lukovszki L. (2011): Vállalkozói személyiségjegyek – avagy mi teszi a vállalkozót? Vezetéstudomány, 42 (11), 16–30.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lukovszki L. (2018): Sikeres vállalkozó vagy sikeres személyiség? A vállalkozói jellemvonások vizsgálata a külső tényezők tükrében. Doktori értekezés. Pécs: PTE Gazdálkodástani Doktori Iskola.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Mathisen, J. E.–Arnulf, J. K. (2013): Competing mindsets in entrepreneurship: The cost of doubt. The International Journal of Management Education11(3), 132–141. 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

McCrae, R. R.–Costa, P. T., Jr. (2008): The five-factor theory of personality. In: John, O. P.–Robins, R. W.–Pervin, L. A. (ed.): Handbook of personality: Theory and research. New York: The Guilford Press, 159–181.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Montero, J.–Fuentelsaz, L.–Maícas, J. P. (2018): How the culture of a country explains the social status of entrepreneurs. Universia Business Review, 59 (3), 76–113.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Morris, M. H.–Miyasaki, N. N.–Watters, C. E.–Coombes, S. M. (2006): The Dilemma of Growth: Understanding Venture Size Choices of Women Entrepreneurs. Journal of Small Business Management, Vol. 44, 2, 221–244. 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Morris, M. H.–Shirokova, G.–Tsukanova, T. (2017): Student entrepreneurship and the university ecosystem: a multi-country empirical exploration. European Journal of International Management, 11 (1), 65–85.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Ndubisi, N. O. (2007): Evaluating the direct and indirect impact of traits and perceptions on technology adoption by women entrepreneurs in Malaysia. Academy of Entrepreneurship Journal, 13 (2), 1–20.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Nowiński, W.–Haddoud, M.–Wach, K.–Schaefer, R. (2020): Perceived public support and entrepreneurship attitudes: A little reciprocity can go a long way! Journal of Vocational Behavior, 121, 103474.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Obschonka, M.–Stuetzer, M. (2017): Integrating psychological approaches to entrepreneurship: the Entrepreneurial Personality System (EPS). Small Business Economics, 49, 203–231.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Ozaralli, N.–Rivenburgh, N. K. (2016): Entrepreneurial Intention: Antecedents to Entrepreneurial Behavior in the U.S.A. and Turkey. Journal of Global Entrepreneurship Research, 6 (3), 2–32.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Rauch, A.–Frese, M. (2007): Let's put the person back into entrepreneurship research: A meta-analysis on the relationship between business owners' personality traits, business creation, and success. European Journal of Work and Organizational Psychology, 16 (4), 353–385.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Reynolds, P. D.–Camp, S. M.–Bygrave, W. D.–Autio, E.–Hay, M. (2001): Global Entrepreneurship Monitor 2001. Summary Report. London–Wellesley: London Business School – Babson College.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Rotter, J. B. (1954): Social learning and clinical psychology. Englewood Cliffs: Prentice-Hall Inc.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Rotter, J. B. (1966): Generalized expectancies for internal versus external control of reinforcement. Psychological Monographs, 80 (1), 1–28.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Santos-Pinto, L. (2020): Human Capital Accumulation and the Evolution of Overconfidence. Games, 11 (4), 46. https://doi.org/10.3390/g11040046

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Shamsudin, B.–Mamun, A.–Nawi, N.–Nasir, N.–Zakaria, M. (2017): Factors Affecting Entrepreneurial Intention Among The Malaysian University Students. The Journal of Developing Areas, 51(4), 423–431.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Shane, S.–Nicolaou, N.–Cherkas, L.–Spector, T. D. (2010): Genetics, the Big Five, and the tendency to be self-employed. Journal of Applied Psychology, 95, 1154–1162.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Shapero, A.–Sokol, L. (1982): The social dimensions of entrepreneurship. In: Kent, C. A.–Sexton, D. L.–Vesper, K. H. (eds): Encyclopedia of entrepreneurship. Englewood Cliffs: Prentice-Hall Inc., 72–90.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szerb L. (2000): Kisvállalati gazdaságtan és vállalkozástan. Pécs, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar. 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szerb L. (2010): Vállalkozások, vállalkozási elméletek, vállalkozások mérése és a Globális Vállalkozói és Fejlődési Index. Akadémiai Doktori Értekezés. Pécs: PTE-KTK.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Szerb L.–Lukovszki L. (2013): Magyar egyetemi hallgatók vállalkozási attitűdjei és az attitűdöket befolyásoló tényezők elemzése a GUESSS-felmérés adatai alapján – Kik is akarnak ténylegesen vállalkozni? Vezetéstudomány, 44 (7–8), 30–40.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Timmons, J. A. (1999): New venture creation: Entrepreneurship for the 21st century. Boston: Irwin/McGraw-Hill.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Tóth L. (2004): Pszichológiai vizsgálati módszerek a tanulók megismeréséhez. Debrecen: Pedellus Tankönyvkiadó Kft.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Trevelyan, R. (2008): Optimism, overconfidence and entrepreneurial activity. Management Decision, 46 (7), 986–1001.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Van Eeden, S. (2005): Entrepreneurial traits of undergraduate Commerce students: an international comparison. Port Elizabeth: University of Port Elizabeth.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

von Graevenitz, G.–Harhoff, D.–Weber, R. (2010): The effects of entrepreneurship education. Journal of Economic Behavior and Organization, 76 (1), 90–112.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Vörös Zs.–Lukovszki L.–Rideg A.–Sipos N. (2021): A szociális és vállalkozási motivációs erők dinamikájának vizsgálata a profitorientált vállalkozók körében. Szigma, 52 (2), 165–184.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Wach, K.–Głodowska, A. (2019): The Role of University in the Development of Entrepreneurial Intentions of Younger Generations: Selected Models. In: Pietrzykowski, M. (ed.): Fostering Entrepreneurial and Sales Competencies in Higher Education. Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe, 45–63.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Wach, K.–Głodowska, A. (2021): How do demographics and basic traits of an entrepreneur impact the internationalisation of firms? Oeconomia Copernicana, 12 (2), 399–424.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Wach, K.–Wojciechowski, L. (2016): Entrepreneurial Intentions of Students in Poland in the view of Ajzen’s Theory of Planned Behaviour. Entrepreneurial Business and Economics Review, 4 (1), 83–94.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Welter F. (2011): Contextualizing Entrepreneurship – Conceptual Challenges and Ways Forward. Entrepreneurship Theory and Practice, 35 (1), 165–184.
 
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave