IRODALOMJEGYZÉK

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Allen, D. W. (1991): What Are Transaction Costs? Research in Law and Economics, 14, 1–18.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Babbie, E. R. (2020): The practice of social research. Boston: Cengage learning.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bassanini, A.–Breda, T.–Caroli, E.–Rebérioux, A. (2013): Working in family firms: Paid less but more secure? Evidence from French matched employer-employee data. Industrial and Labor Relations Review, 66 (2), 433–466.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Baù, M.–Chirico, F.–Pittino, D.–Backman, M.–Klaesson, J. (2019): Roots to Grow: Family Firms and Local Embeddedness in Rural and Urban Contexts. Entrepreneurship Theory and Practice, 43 (2), 360–385.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Berrone, P.–Cruz, C.–Gomez-Mejia, L. R. (2012): Socioemotional wealth in family firms: Theoretical dimensions, assessment approaches, and agenda for future research. Family Business Review, 25 (3), 258–279.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bichler, B. F.–Kallmuenzer, A.–Peters, M.–Petry, T.–Clauss, T. (2022): Regional entrepreneurial ecosystems: How family firm embeddedness triggers ecosystem development. Review of Managerial Science, 16 (1), 15–44.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bird, M.–Wennberg, K. (2014): Regional influences on the prevalence of family versus non-family start-ups. Journal of Business Venturing, 29 (3), 421–436.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bogáth Á. (2013): A családi vállalkozásokban megjelenő sajátosságok. Vállalkozásfejlesztés a XXI. században. Budapest: Óbudai Egyetem.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Bogdány E.–Szépfalvi A.–Balogh Á. (2019): Hogyan tovább családi vállalkozások? Családi vállalkozások utódlási jellemzői és nehézségei. Vezetéstudomány, 50 (2), 72–85.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Carlock, R. S.–Ward, J. L.–Petra, N. (2006): A családi vállalkozás stratégiai tervezése: a család és a vállalkozás egyesítésének párhuzamos tervezése. Budapest: Helikon.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Chua, J. H.–Chrisman, J. J.–Sharma, P. (1999): Defining the family business by behavior. Entrepreneurship Theory and Practice, 23 (4), 19–39.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Colli, A.–Rose, M. (2008): Family business. In: Jones, G. G.–Zeitlin, J. (eds): Oxford Handbook of Business History. Oxford: Oxford University Press, 194–218.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Combs, J. G.–Jaskiewicz, P.–Shanine, K. K.–Balkin, D. B. (2018): Making Sense of HR in Family Firms: Antecedents, Moderators, and Outcomes. Human Resource Management Review, 28 (1), 1–4.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Convay Center of Family Business: https://www.familybusinesscenter.com/resources/family-business-facts/ (Letöltve: 2022. 05. 23.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Csákné Filep J.–Pákozdi I. (2012): Utódlás, generációváltás a magyar KKV-szektorban. XXI. század tudományos közlemények, (27), 227–238.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Drótos Gy.–Wieszt A.–Meretei B.–Vajda É. (2018): Family Businesses In Hungary. The Results of the 2017/18 Survey Research. Research Report. Budapest: Corvinus Center of Family Business.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Eddleston, K. A.–Kellermanns, F. W. (2007): Destructive and productive family relationships: A stewardship theory perspective. Journal of Business Venturing, 22 (4), 545–565.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Eddleston, K. A.–Kellermanns, F. W.–Zellweger, T. M. (2012): Exploring the Entrepreneurial Behavior of Family Firms: Does the Stewardship Perspective Explain Differences? Entrepreneurship Theory and Practice, 36 (2), 347–367.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Európai Bizottság (2009): https://ec.europa.eu/growth/smes/supporting-entrepreneurship/family-business_en (Letöltve: 2022. 05. 23.)

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Fendri, C.–Nguyen, P. (2019): Secrets of succession: How one family business reached the ninth generation. Journal of Business Strategy, 40 (5), 12–20.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Ferrari, F. (2020): Exploring the side effects of socio-emotional wealth. A multilevel analysis approach to the dysfunctional dynamics in family business succession. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 40 (1), 128–146.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Gómez-Mejia, L. R. et al. (2007): Socioemotional wealth and business risks in family-controlled firms: Evidence from Spanish olive oil mills. Administrative Science Quarterly, 52 (1), 106–137.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

James, H. S. (1999): Owner as manager, extended horizons and the family firm. International Journal of the Economics of Business, 6 (1), 41–55.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kása R.–Radácsi L.–Csákné Filep J. (2019): Családi vállalkozások definíciós operacionalizálása és hazai arányuk becslése a KKV-szektoron belül. Statisztikai Szemle, 97 (2), 146–174.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kellermanns, F. W.–Eddleston, K. A. (2004): Feuding families: When conflict does a family firm good. Entrepreneurship theory and Practice, 28 (3), 209–228.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Kidwell, R. E.–Eddleston, K. A.–Kellermanns, F. W. (2018): Learning bad habits across generations: How negative imprints affect human resource management in the family firm. Human Resource Management Review, 28 (1), 5–17.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Koropp, C.–Grichnik, D.–Gygax, A. F. (2013): Succession financing in family firms. Small Business Economics, 41 (2), 315–334.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lohe, F.-W.–Calabró, A. (2017): Please Do Not Disturb! Differentiating Board Tasks in Family and Non-Family Firms during Financial Distress. Scandinavian Journal of Management, 33 (1), 36–49.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lumpkin, G. T.–Brigham, K. H.–Moss, T. W. (2010): Long-term orientation: Implications for the entrepreneurial orientation and performance of family businesses. Entrepreneurship and Regional Development, 22 (3–4), 241–264.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Lumpkin, G. T.–Bacq, S. (2021): Family business, community embeddedness, and civic wealth creation. Journal of Family Business Strategy, in print, https://doi.org/10.1016/j.jfbs.2021.100469

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Mandl, I. (2008): Overview of Family Business Relevant Issues, KMU Forschung Austria. Vienna: Austrian Institute for SME Research–Final Report.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Michiels, A.–Molly, V. (2017): Financing decisions in family businesses: A review and suggestions for developing the field. Family Business Review, 30 (4), 369–399.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Miller, D.–Le Breton-Miller, I. (2003): Challenge versus advantage in family business. Strategic Organization, 1 (1), 127–134.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Miller, D.–Le Breton-Miller, I. (2005): Management insights from great and struggling family businesses. Long Range Planning, 38 (6), 517–530.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Mustakallio, M.–Autio, E.–Zahra, S. A. (2002): Relational and contractual governance in family firms: Effects on strategic decision making. Family business review, 15 (3), 205–222.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Pearson, A. W.–Carr, J. C.–Shaw, J. C. (2008): Toward a theory of familiness: A social capital perspective. Entrepreneurship Theory and Practice, 32 (6), 949–969.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Pituch, K. A.–Stevens, J. P. (2015): Applied multivariate statistics for the social sciences: Analyses with SAS and IBM’s SPSS. 6th ed. New York: Routledge.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Posa, E. J. (2010): Family Business. 3rd ed. Boston: South-Western Cengage Learning.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Rauch, A. et al. (2009): Entrepreneurial Orientation and Business Performance: An Assessment of past Research and Suggestions for the Future. Entrepreneurship Theory and Practice, 33 (3), 761–787.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Rideg A. (2019): A kisvállalatok pénzügyi teljesítménymérésének új módszere. Marketing és Menedzsment, 52 (2), 17–35.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Scharle Á. (2000): Önfoglalkoztatás, munkanélküliség és családi kisvállalkozások Magyarországon. Közgazdasági Szemle, 47 (3), 250–274.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Sharma, P.–Chrisman, J. J.–Pablo, A. L.–Chua, J. H. (2001): Determinants of initial satisfaction with the succession process in family firms: A conceptual model. Entrepreneurship Theory and Practice, 25 (3), 17–36.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Sharma, P. (2004): An overview of the field of family business studies: Current status and directions for the future. Family Business Review, 17 (1), 1–36.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Sharma, P.–Blunden, R.–Labaki, R.–Michael-Tsabari, N.–Rivera Algarin, J. O. (2013): Analyzing Family Business Cases: Tools and Techniques. Case Research Journal, 33 (2), 1–20.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Tobak J.–Nábrádi A.–Nagy A. S. (2018): Sikeres nemzetközi és hazai családi vállalkozások. International Journal of Engineering and Management Sciences, 3 (3), 280–287.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Vajdovich N. (2021): A bor veleje, a család ereje! A hazai borászatok társadalmi és környezeti felelősségi gyakorlatáról. Prosperitas, 8 (2), 1–18.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Wahjono, S. I.–Idrus, S.–Nirbito, J. G. (2014): Succession planning as an economic education to improve family business performance in East Java Province of Indonesia. Journal of Asian Scientific Research, 4 (11), 649–663.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Ward, J. L. (1997): Growing the Family Business: Special Challenges and Best Practices. Family Business Review, 10 (4), 323–337.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Wieszt A.–Drótos Gy. (2018): Családi vállalkozások Magyarországon. Társadalmi Riport, 15 (1), 233–247.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Zellweger, T. (2017): Managing the family business: Theory and practice. Cheltenham: Edward Elgar Publishing.
 
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave